بازی خطرناک باکو در زمین اسرائیل / عواقب سخت تقابل با ایران برای آذربایجان

یک دیپلمات سابق وزارت امور خارجه گفت: سران آذربایجان تلاش می‌کنند مردم را آرام نگه دارند و از مخالف مردم می‌ترسند؛ گمان می‌کنند با خوش‌خدمتی به غرب، غربی‌ها از آن‌ها دفاع خواهند کرد، این در حالی است که نبرد اوکراین نمونه خوبی است که نشان می‌دهد غربی‌ها به چیزی پایبند نیستند.

جعفر قنادباشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره اظهارت رئیس‌جمهور آذربایجان در حمایت از رژیم جعلی اسرائیل، اظهار کرد: این رژیم در دنیا منفور است تاجایی‌که هر ساله در مجمع عمومی سازمان ملل بیش از ۱۵۰ کشور بر علیه این کشور قطعنامه صادر می‌کنند.

وی در رابطه با جایگاه رژیم صهیونیستی در بین کشورهای جهان، تصریح کرد: ۱۹۴ کشور عضو مجمع عمومی سازمان ملل هستند و همین مجمع و رأی‌گیری سالانه آن، محل اثبات جایگاه این رژیم در دنیا است.

این مجمع هر ساله در فصل پاییز تشکیل شده و هر سال بیش از ۱۰ قطعنامه با تائید ۱۵۰ کشور بر علیه اسرائیل تصویب و امضا می‌کند.

یک دیپلمات سابق وزارت امور خارجه تاکید کرد: سران این رژیم به خوبی می‌دانند که هیچ کشوری پذیرای روابط با این رژیم جعلی و منفور نیست، چراکه باعث افزایش مخالفت‌ها و نارضایتی‌های مردمی در این کشورها می‌شود.

وی ادامه داد: مردم آفریقای جنوبی مسلمان نیستند اما همین دیروز تصویب کردند که سطح روابط این کشور با رژیم صهیونیستی باید کاهش یابد.

قنادباشی با بیان اینکه اسرائیل برای اینکه بتواند با کشورهای دیگر ارتباط برقرار کند، به دنبال کشورها و رژیم‌هایی است که سران آن‌ها از پایه‌های سست مردمی برخوردار هستند اظهار کرد: سران اسرائیل با این بهانه که حمایت‌های غرب را به سمت این کشورها می‌کشاند، سران آن‌ها را بازی می‌دهد.

وی درباره اینکه چرا رژیم صهیونیستی در کشور آذربایجان حضور دارد گفت: این موضوعت به دلیل ضعف جایگاه الهام علی‌اف رئیس‌جمهور این کشور مسلمان‌نشین منطقه است. شاید این کشور پادشاهی نباشد، اما علی‌اف پس از پدرش روی کار آمده و به‌واسطه دیکتاتوری انتخابات برگزار می‌کند.

یک دیپلمات سابق وزارت امور خارجه تصریح کرد: سران آذربایجان به طور کامل وابسته به غرب هستند تا جایی که بزرگ‌ترین اجتماع همجنس‌بازها را در این کشور برگزار کردند.

وی خاطر نشان کرد: تصور رژیم صهیونیستی این است که همان کاری را که ایران در لبنان انجام داد و با حزب‌الله پیمان بست و به نوعی یک بازدارندگی در برابر این رژیم ایجاد کرد، در کشور آذربایجان اجرا کند، از همین رو مقابله به مثل کرده و پهپادها و هواپیماهای اسرائیل را در آذربایجان مستقر کرده است.

قنادباشی افزود: دوستی و ارتباط الهام علی‌اف با اسرائیلی‌ها، مربوط به امروز و دیروز نیست و سال‌هاست که این ارتباط تداوم داشته است.

این دیپلمات سابق وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه همین موارد نشان می‌دهد که اسرائیلی‌ها بلوف می‌زنند و تنها قصد ترساندن مردم ایران را دارند اظهار کرد: غزه یک چهار هزار و پانصدم ایران است و از سال ۲۰۰۵ میلادی تا امروز، ۲۰ سال است اسرائیلی‌ها در هر ۱۰ جنگی که با غزه داشتند، شکست خورده‌اند. همین نشان می‌دهد اگر اسرائیل قدرتی داشت غزه را با هواپیماها نابود کرده بود.

پاسخ ویرانگر

وی تاکید کرد: ممکن است بتوانند ضربه‌ای بزنند اما پاسخی که دریافت می‌کنند نابود کننده، سخت و ویرانگر است.

قنادباشی با بیان اینکه مردم کشور آذربایجان مسلمان، شیعه و خواهان ارتباط با ایران اسلامی هستند افزود: این مردم، نسبت به فرهنگ غرب تنفر دارند و سال‌هاست زندان‌های این کشور پر از مخالفان الهام علی‌اف و سیاست‌های او است.

وی ادامه داد: سران آذربایجان تلاش می‌کنند مردم را آرام نگه دارند و از مخالفت آنان می‌ترسند. گمان می‌کنند با خوش‌خدمتی به غرب، غربی‌ها از آن‌ها دفاع خواهند کرد؛ این در حالی است که نبرد اوکراین نمونه خوبی است که نشان می‌دهد غربی‌ها به چیزی پایبند نیستند.

این دیپلمات سابق وزارت امور خارجه گفت: با اینکه رئیس‌جمهور اوکراین، یهودی و غرب‌گرا است، اما غربی‌ها او را حمایت نکردند و اگر حمایتی هم کردند، در راستای منافع خودشان برای ادامه جنگ و فروش سلاح و مهمات جنگی بیشتر به این کشور بود.

وی اظهار کرد: اوکراین پس از این، کشور مقروضی است که باید سال‌های سال پول همین سلاح‌ها را به اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها بپردازد، اما نکته مهم اینکه مردم کشو آذربایجان به خوبی می‌دانند الهام علی‌اف بازی خورده و وارد یک بازی خطرناک شده است.

کد خبر 632309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.