اگر بیانیه گام دوم انقلاب را جدی گرفته بودیم، نیازی به جهاد تبیین نبود

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم گفت: اگر بیانیه گام دوم انقلاب را جدی گرفته بودیم، نیازی به جهاد تبیین نبود و اگر همین جهاد تبیین از یک‌سال قبل تاکنون را جدی گرفته بودیم، امروز نباید شاهد این وضعیت می‌بودیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد مقیمی در نشستی که با عنوان بصیرت‌افزایی در مسجد حضرت صاحب‌الزمان (عج) اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: دشمنی غرب با جمهوری اسلامی، تنها یک دشمنی سیاسی یا اقتصادی نیست.

وی افزود: دشمنی غرب و آمریکا با جمهوری اسلامی یک دشمنی همه‌جانبه و گسترده در ابعاد مختلف اعتقادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است. این دشمنی تاریخی است و تنها مربوط به دوره معاصر نیست. گاهی این دشمنی آشکار و گاهی به شکل پنهان است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در مدل دشمنی آشکار به شکل رسمی برای مقابله با نظام اسلامی بودجه مشخص و از رسانه‌هایشان اعلام می‌کنند، تصریح کرد: دشمنان در برابر نظام اسلامی جبهه تشکیل داده‌اند. گاهی سلطنت‌طلبان و منافقان با هم مشکلاتی دارند اما در برابر جمهوری اسلامی یک صف واحد شکل می‌دهند و به اشتراک می‌رسند.

وی اظهار کرد: رهبر انقلاب در سال ۹۲ فرمودند آنها جبهه تشکیل داده‌اند، شما هم با سلیقه‌های مختلف بروید و در برابر آنها جبهه تشکیل دهید و متحد شوید. اما گاهی متأسفانه جاهایی که باید متحد شویم بگومگوهای سیاسی ما را دچار تشتت می‌کند.

مقیمی خاطرنشان کرد: تعبیر معظم‌له این بود که دیگر از افراد و مجموعه‌ها به تنهایی کاری ساخته نیست و باید جبهه‌ای منسجم تشکیل شود. وقتی که از بالا نگاه کنیم در فضا و فتنه اخیر و حتی در یک سده گذشته، گروه دومی به نام غرب‌زده‌ها و روشنفکران هستند که در دل جامعه حضور داشته‌اند و گاهی در مسند و مصدر امور بوده‌اند. حرفشان هم یک جمله است: تسلیم و سازش.

وی تاکید کرد: تاریخ اسلام به‌ویژه تاریخ معاصر ثابت کرده که هزینه سازش و تسلیم همواره بسیار بیشتر از مقاومت بوده است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم گفت: جریان دیگری به نام متحجران و مقدس‌مآبان هستند که حضرت امام خمینی (ره) درباره آن‌ها فرمودند: "خون دلی که پدر پیرتان از دست این‌ها خورد از دست ساواک نخورد." حرف این عده هم این است که دین از سیاست جدا است.

اگر بیانیه گام دوم انقلاب را جدی گرفته بودیم نیازی به جهاد تبیین نبود

وی افزود: جمله معروف ما سیاسی نیستیم این گروه کثیف‌ترین و سخیف‌ترین جمله سیاسی است. در واقع این جمله آن‌ها هم سیاسی است. باید گفت این افراد حتی دین هم ندارند، اگر داشتند در برابر آتش زدن قرآن و پرچم امام حسین (ع) واکنش نشان می‌دادند که متأسفانه دم نزدند و سکوت کردند.

مقیمی با بیان خطر جریان نفوذ در نظام اسلامی اظهار کرد: جریان نفوذ افراد و گروهی هستند که در ظاهر در جبهه خودی هستند و دشمن رسمی و آشکار با نظام ندارند، اما به دو دلیل اصلی زیر هجمه نفوذ قرار گرفته‌اند و آدم دشمنان شده‌اند؛ اول ضعف ایمان و دوم دنیاطلبی. نفوذ موضوعی مهمی است که به‌ویژه در سال‌های گذشته بارها و بارها مطرح شد.

وی بی‌عرضگی مدیران را ضعف دیگر موجود در دوران حاضر کشور دانست و گفت: گاهی مدیریت ضعیف و بی‌عرضه عامل بروز مشکلات و آسیب‌هایی می‌شود. زمانی که هر فردی سر جای خودش نباشد، این مسائل پیش می‌آید.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم تصریح کرد: چرا دبیران سه شورای عالی فضای مجازی، انقلاب فرهنگی و امنیت ملی همچنان پابرجا هستند و تغییر نکرده‌اند؟ جالب این است که نقش هر سه شورا در اغتشاشات اخیر پررنگ است و دبیران هر سه شورای عالی، همچنان منصوبان دولت سابق هستند.

وی خاطرنشان کرد: تفکری سال‌های سال است در کشور نهادینه شده است که اگر فلانی را برداشتیم این نقطه ضعف برای ما است، در حالی که این نقطه قوت است. در اوج یک بحران وقتی تشخصی دادیم مدیری ناکارآمد است، باید او را جابه‌جا کنیم و تغییر دهیم.

مقیمی تاکید کرد: وقتی از بالا به جریان‌ها و رخدادهای اخیر نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم همه این عوامل دخیل هستند و اگر علاج نشود، باز هم وضعیت همین است.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سال ۸۹ یعنی یک سال بعد از فتنه ۸۸ در یک سخنرانی فرمودند: "بنده در قضایای سال ۷۸ این مطلب را گفتم و الان هم تکرار می‌کنم که اگر مسئله را ریشه‌ای حل نکنید باز هم تکرار می‌شود؛ که دیدیم باز هم تکرار شد."

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم گفت: حل مسئله هم ابتدا دانستن اشکالات است. وقتی از بالا می‌نگریم، می‌بینیم نمی‌شود همه چیز را به گردن دشمن انداخت. شرایط حساس کنونی هم تا ظهور امام عصر (عج) ادامه دارد. رهبر انقلاب می‌فرمایند: "این دشمنی‌ها تمام نمی‌شود اما اگر ما به قله برسیم و از جهت‌های مختلف توانمند باشیم، آنجا هم نه اینکه دشمنی دشمنان تمام می‌شود، بلکه دشمنی‌هایشان دیگر کارگر نمی‌افتد و اثر چندانی ندارد. "بنابراین نکته دیگر فهمیدن ایراد و اشکالاتمان در داخل است.

وی ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب می‌فرمایند اگر مسئولان پای خدمت به مردم بایستند و کارشان را درست انجام دهند، آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. این یعنی دشمنی دشمنان گاهی به بهای همین خدمت نکردن درست مسئولان داخلی است.

مقیمی افزود: در همین قضایای اخیر کشور در مسائل امنیتی و اطلاعاتی به‌روز بودیم اما در مسائل انتظامی و میدانی یک-هیچ عقب افتادیم. از نظر رسانه‌ای دو-هیچ عقب بودیم که نمونه آن عقب ماندن در روایت جریان زندان اوین بود. از نظر فرهنگی هم سه بر هیچ عقب بودیم پس بپذیریم که کم‌کاری کرده‌ایم و کار نکرده‌ایم.

وی اظهار کرد: اگر بیانیه گام دوم انقلاب را جدی گرفته بودیم، نیازی به جهاد تبیین نبود و اگر همین جهاد تبیین از یک سال قبل تاکنون را جدی گرفته بودیم، امروز نباید شاهد این وضعیت می‌بودیم.

کد خبر 632166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.