همین کم‌حجاب‌ها توی دهان فراخوان‌ها زدند

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _پنجشنبه، پانزدهم دی‌ماه ۱۴۰۱_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «همین کم‌حجاب‌ها توی دهان فراخوان‌ها زدند» نوشت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با ابراز خرسندی فراوان از مفاهیم عالی و برجسته در سخنان شماری از میهمانان، افزودند: پیشنهاد استفاده از زنان فرهیخته، دانشمند، فرزانه و مجرب در رده‌های گوناگون تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کشور، موضوع مهمی است که ذهن من را نیز مدت‌ها است مشغول کرده و ان‌شاءالله برای آن راه‌حلی خواهیم یافت.

غرب در زمینه کرامت زن جنایت کرده است

رهبر انقلاب اسلامی قبل از تبیین نگاه اسلام به زن در عرصه‌های مختلف تأکید کردند: موضع جمهوری اسلامی در قبال مدعیان ریاکار غربی در مقوله زن، مطالبه‌گری و هجوم است، زیرا غرب متجدد و فرهنگ منحط غربی در این زمینه واقعاً مقصر است و در حق حیثیت و کرامت زن، جنایت کرده است که امیدواریم دیدگاه‌های اسلام با تبیین و تکرار مناسب از زبان و قلم نخبگان و فرهنگیان زن، حتی در افکار عمومی غرب اثر بگذارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با استناد به آیات قرآن مجید، تساوی زن و مرد در نگاه انسانی و جنسیتی را جزو مسلمات اسلام برشمردند و گفتند: در ارزش‌گذاری اسلامی و انسانی، هیچ تفاوتی میان جنس زن و مرد نیست. ایشان حقوق و تکالیف زن و مرد در اسلام را متفاوت، اما متعادل خواندند و افزودند: تفاوت‌هایی در طبیعت زنانه و مردانه وجود دارد که در مسئولیت پذیری فردی در خانه و اجتماع اثرگذار است و طبعاً زن یا مرد نباید برخلاف این طبیعت رفتار کند. غربی‌ها به دروغ، مردسالاری خود را به اسلام نسبت می‌دهند.

همین کم‌حجاب‌ها  توی دهان فراخوان‌ها زدند

روزنامه خراسان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «فولادی‌های خراسان محروم از گاز» نوشت: شعله‌های ناترازی گاز در کشور هر روز بیشتر گریبان تولید و صنایع را می‌گیرد، چندی پیش قطع گاز به بزرگ‌ترین مجموعه صنعتی شرق کشور یعنی فولاد خراسان رسید که در ۲۵ آذر، فرشید فضیلت معاون بهره برداری مجتمع فولاد خراسان گفت: به علت قطع گاز از صبح ۱۲ آذر کل کارخانه متوقف شده است و پیش بینی این است که تا اواسط اسفند وضعیت به همین منوال خواهد بود.

امروز نیز محمدعلی علایی عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان ترکیبی نیرو، حرارت و برودت ایران، اعلام کرد: «شرکت گاز، گاز تمام نیروگاه‌های کوچک را قطع کرده است.» همه اینها را باید اضافه کرد به خبری که فرماندار جوین داد، سامقانی درباره قطع گاز شرکت فولاد جوین اعلام کرد: فعالیت فرآوری در کارخانه پارس فولاد سبزوار واقع در این شهرستان به دلیل قطع گاز متوقف شده است.

شرکت گاز: قطع نکردیم!

در این باره افتخاری مدیرعامل شرکت گاز استان به «خراسان رضوی» می‌گوید: طبق تصویب نامه‌ای که در هیئت محترم وزیران بوده است، قرار شده دیسپچینگ ملی، گاز مشترکان عمده را مدیریت کند چرا که در زمستان اولویت ما بخش خانگی است بنابراین شرکت ملی گاز و وزارت صمت در مرکز طی جلسات روزانه در این باره تصمیم می‌گیرند و هم اکنون طبق ابلاغیه‌ای که ما داریم؛ گاز فولادی‌های خراسان را قطع نکرده‌ایم و در سهمیه‌ای که تهران مشخص کرده در حال کار هستند.

افتخاری در پاسخ به سوال خبرنگار خراسان مبنی بر اینکه آیا شما قطعی گاز و متعاقباً توقف تولید را تأیید نمی‌کنید؟ اظهار می‌کند: ما در استان پنج واحد تولید مشخص کرده‌اند و قطعاً همه اینها باهم نمی‌توانند کار کنند، این سهمیه را وزارت صمت و شرکت ملی گاز مشخص کرده‌اند سپس ما و سازمان صمت استان مشخص کرده‌ایم که فولادهای استان به چه شکل کار کنند که از این سهمیه استفاده شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان درباره قطع گاز نیروگاه‌های کوچک مقیاس نیز می‌گوید: ما خیلی نیروگاه کوچک مقیاس در استان نداریم اما در این باره اطلاع دقیق ندارم البته معمولاً نیروگاه‌های کوچک در زمستان خودشان فعالیت خاصی ندارند.

همین کم‌حجاب‌ها  توی دهان فراخوان‌ها زدند

کد خبر 631385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.