فتنه تصادفی نبود و ریشه خارجی داشت/راه مقابله با فتنه حضور مردم است

مدیر مسئول روزنامه کیهان یکی از شیوه‌های شناسایی ائتلاف سفید را بررسی مواضع گروه‌های شرکت‌کننده در آن دانست و گفت: در صورتی که از مواضع همه گروه‌های شرکت‌کننده مخرج مشترک بگیریم، بسیاری از خس و خاشاک‌ کنار می‌روند و به نقطه‌ای می‌رسیم که همه در آن اتفاق نظر دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین شریعتمداری ظهر امروز _یکشنبه، چهارم دی‌ماه_ در نشست تخصصی جهاد تبیین با موضوع تحلیل مسائل روز کشور و منطقه به همت بسیج دانشجویی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد میمه با همکاری بسیج اساتید استان و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان اصفهان برگزار شد،  اظهار کرد: اتفاقاتی که به‌تازگی در کشور رخ داد تفاوت‌هایی با فتنه ۸۸ داشت که از درس‌ها و عبرت‌های ۹ دی ماه می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

وی با اشاره به پایان فتنه ۸۸ در نهم دی‌ماه افزود: همه فصل‌ها سه ماهه است اما فصل فتنه هشت ماهه بود البته این به معنای پایان همه فتنه‌ها نیست زیرا درگیری ما با نظام سلطه که آمریکا در رأس آن قرار دارد، یک اختلاف ماهیتی است و تا زمانی که ما بر حاکمیت بر اساس اسلام و نظام سلطه بر خوی استکباری خود تاکید می‌ورزیم این درگیری‌ها ادامه دارد.

مدیر مسئول روزنامه کیهان از ویژگی‌های اسلام ناب را ظلم‌ستیزی دانست و گفت: با نشاندن این نسخه بر کرسی حاکمیت در انقلاب اسلامی، نخستین اتفاق قد علم کردن نظام سلطه در برابر ما بود و در حالی که همه نظام‌های سیاسی برای ارزیابی سه سال پس از استقرار مورد بررسی قرار می‌گیرند این رویارویی در انقلاب اسلامی از همان آغاز شکل گرفت زیرا پیامدهای نشاندن اسلام ناب بر کرسی حاکمیت برای دشمن شناخته شده بود.

وی خاطرنشان کرد: برخی از نظریه‌پردازان غربی نیز این نکته را مطرح کردند که با اسلام مخالف نیستیم اما نباید این دیدگاه را در ساختار حکومت وارد کنند زیرا این به معنای مقابله با ستم نظام سلطه است بنابراین درگیری‌های ماهوی بین دو جبهه زمانی به پایان می‌رسد که یکی از دو طرف از هویت خود دست بکشند.

شریعتمداری با اشاره به ادامه درگیری‌ها بین این دو بخش ادامه داد: میدان‌های درگیری بین این دو جبهه تغییر می‌یابد همان‌گونه که پس از پایان جنگ تحمیلی و پذیرش قطعنامه صلح برخی به امام خمینی (ره) خرده می‌گرفتند، در حالی که جنگ هنوز تمام نشده و تنها میدان درگیری تغییر یافته بود.

وی با تاکید بر اینکه فتنه ۸۸ خط پایان همه فتنه‌ها نبود، گفت: درگیری همچنان ادامه دارد اما در فتنه ۸۸ عبرت‌هایی وجود دارد که می‌تواند راه را برای حل مشکلات امروز باز کند؛ همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند "فتنه نه یک جریان تصادفی بلکه یک جریان طراحی شده بود."

پلن B در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای

مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به مشابهت‌های فتنه ۸۸ با اغتشاشات اخیر تصریح کرد: ژنرال مکنزی، فرمانده اسبق نیروهای نظامی آمریکا در منطقه در اواخر مارس یعنی اوایل سال ۱۴۰۱ نشستی با اعضای کنگره آمریکا به برخی پرسش‌ها پاسخ داد و اعلام کرد گزینه نظامی در برابر ایران امکان‌پذیر نیست و آسیب‌های فراوانی برای آمریکا به همراه خواهد داشت بنابراین در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات برنامه‌ای به نام پلن بی در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: درباره این برنامه توضیحی داده نشد تا اینکه بایدن تیرماه امسال در کنفرانسی با سران برخی کشورهای عربی منطقه از پلن بی سخن گفت و اعلام کرد به دنبال طرح سپر آسمان هستیم، این طرح که به نام دفاع و حرکت‌های نظامی در کنگره تصویب شد مورد مخالفت مصر، عراق و قطر قرار گرفت و خود به خود اجرا نشد.

شریعتمداری با اشاره به رفت‌وآمدهای فراوان جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به منطقه در چهارچوب مذاکرات برجام، اظهار کرد: هنگامی که موضوع پیوستن ایران به برجام با فرمول مورد نظر غربی‌ها مطرح بود، رابرت مالی به مذاکره‌کنندگان توصیه کرد دو هفته صبر کنید و خواهید دید که ایران با عجله و با اضطراب برای ادامه مذاکرات مراجعه خواهد کرد و دو هفته بعد مسئله آشوب‌ها آغاز شد.

ورود همه دشمنان بیرونی و داخلی به صحنه آشوب‌ها

وی اغتشاشات اخیر را موجب پیوند همه دشمنان بیرونی و داخلی دانست و گفت: شرایطی مانند جنگ احزاب رخ داد و می‌توان فتنه ۸۸ را نیز جنگ احزاب به شمار آورد، در جنگ خندق همه دشمنان اسلام تصمیم گرفتند که اختلافات خود را کنار بگذارند و موقتی با هم متحد شوند تا اسلام نو پا را نابود کنند و در فتنه ۸۸ و اغتشاشات اخیر نیز همه به میدان آمده بودند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان فوت مهسا امینی را اتفاقی رایج در همه جای دنیا عنوان کرد و افزود: در کشورهای اروپایی ده‌ها و صدها نمونه از این اتفاق وجود دارد و گزارش اف‌بی‌آی آمریکا حکایت از آن دارد که در سال ۲۰۲۲ بیش از هزار نفر توسط پلیس آمریکا در خیابان و بدون محاکمه کشته شدند زیرا به دستور پلیس توجهی نکردند.

وی اتفاقات پس از مرگ مرحومه امینی را با آشوب‌هایی که پس از آن شکل گرفت متوازن ندانست و افزود: اما دیدیم که پس از این اتفاق همه وارد شدند و سعی کردند از آن نقطه‌ای برای شروع کار بسازند، فتنه ۸۸ نیز جنگ احزاب بود زیرا از مدت‌ها قبل تدارک دیده شده بود و هفت ماه پیش از آن بی‌بی‌سی شبکه رادیویی خود را به تلویزیونی ارتقا داد.

شریعتمداری ایجاد رسانه‌های معاند دیگر از جمله رادیو زمانه، یورو نیوز و تارنمای وزارت امور خارجه اسرائیل را در همین راستا اعلام کرد و یادآور شد: باید به رخدادهای قبلی توجه کنیم تا از یک سوراخ بارها گزیده نشویم، همه این اتفاقات از قبل برنامه‌ریزی شده بود حتی توئیتر که قرار بود برای یک ماه تعمیرات سخت افزاری انجام دهد، با نامه رسمی هیلاری کلینتون این تعمیرات را به بعد از جنبش سبز موکول کرد همچنین تعداد زیادی از مسئولان و مدیران سرویس‌های اطلاعاتی تحت عناوین آکادمیک وارد ایران شدند.

ائتلاف روی حداقل‌ها

وی با اشاره به استفاده از انقلاب سفید در فتنه ۸۸ تاکید کرد: درست است که برخی ابعاد فتنه ۸۸ با اغتشاشات اخیر فرق دارد اما مبنا و زیرساخت‌ها یکسان است و در این نوع انقلاب نظریه اصیل آن است که هر چه نقاط ائتلاف بیشتر باشد دامنه ائتلاف کوتاه‌تر است بنابراین باید روی حداقل‌ها ائتلاف شود و بقیه اختلاف‌ها را سفید کنیم، مقامات آمریکایی بعدها اعتراف کردند فتنه ۸۸ در ایران با ائتلاف سفید شروع شد یعنی همه گروه‌ها با یک نقطه مشترک به میدان آمدند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان همراهی اصلاح‌طلبان، گروه‌های ملی مذهبی، سلطنت‌طلبان، منافقان، بهایی‌ها، حزب دموکرات کردستان، کومله حتی عبدالمالک ریگی در فتنه ۸۸ را در همین راستا عنوان کرد و گفت: از سوی دیگر مقدمات بیرونی چیده شد که در آن زمان خاتمی را به عنوان نامزد انتخاباتی معرفی کردند و تمام گروه‌های اصلاح طلب روی او اتفاق نظر داشتند و همه این برنامه‌ها از قبل چیده شده بود.

وی افزود: جان کین مأموریت خود را تشکیل یک هسته مادر برای فتنه دانست و زنجیره‌ای از مطبوعات و سایت‌های اینترنتی شکل گرفت که همگی با هم پیوند داشتند و هنگامی که ائتلاف سفید شکل گرفت تابلوی آن انتخابات بود.

شریعتمداری یکی از شیوه‌های شناسایی ائتلاف سفید را بررسی مواضع گروه‌های شرکت‌کننده در آن دانست و تصریح کرد: در صورتی که از مواضع همه گروه‌های شرکت‌کننده مخرج مشترک بگیریم، بسیاری از خس و خاشاک کنار می‌روند و به نقطه‌ای می‌رسیم که همه در آن اتفاق نظر دارند که در جنگ احزاب مقابله با اسلام نوپا و در اینجا تنها موضوع مقابله با نظام بود.

وی با تاکید بر اینکه فتنه بنابراین تصادفی نبود و ریشه خارجی داشت، گفت: دلیل شکل‌گیری این فتنه و اغتشاشات درگیری ماهیتی با نظام سلطه است، پیش از فتنه ۸۸ قبل اوباما نامه‌ای درباره مذاکرات هسته‌ای به رهبر نوشت و قول داد مسئله را حل کند اما ناگهان با شروع فتنه تمام مذاکرات را قطع شد و آمریکایی‌ها باور نمی‌کردند که با لشکر عظیم آنها فتنه شکست بخورد.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به تمرکز مقامات آمریکا و غرب بر اعتراضات و معرفی آن به عنوان اصلی‌ترین مسئله خود گفت: در کجای دنیا اعتراض با آتش زدن آمبولانس و شهادت نیروهای بسیجی و پلیس همراه است؟ بعد از ۹ دی غربی‌ها اعلام کردند که تئوری حرکت معکوس فوکویاما نتیجه معکوس داد و در توضیح اعلام کردند که بر اساس نظریه فوکویاما مشکل آمریکا با ایران از ولایت فقیه شروع می‌شود، بنابراین باید همین نقطه را هدف قرار دهیم اما باید به تدریج به این نقطه نزدیک شویم.

وی خاطرنشان کرد: نظریه‌پردازان پس از شکست فتنه ۸۸ اعلام کردند که دوستان ما در ایران زود به سراغ نقطه پایان رفتند و شعار براندازی سر دادند، اینجا هم تابلوی زن، زندگی، آزادی با کارنامه و هویت کسانی که آن‌را مطرح می‌کنند، همخوانی ندارد.

شریعتمداری با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره راه مقابله با فتنه، افزود: به فرموده ایشان راه مقابله حضور مردم است زیرا درست در سالگرد فتنه در خرداد ۸۹، آمریکایی‌ها قطعنامه‌ای را در شورای امنیت به تصویب رساندند ۱۹۲۹ که مادر تحریم‌ها نامیده می‌شود و هیلاری کلینتون اعلام کرد باید از تقابل میدان واقعی با قضای مجازی جلوگیری کرد زیرا در کودتای مخملی باید حرکت‌ها بسیار سریع باشد.

وی ادامه داد: در کشوری مانند ایران به دلیل اعتقادات دینی مردم به نظام خود باور دارند، بنابراین اگر حرکتی علیه نظام شود با آن مخالفت می‌کنند به همین دلیل طرفداران انقلاب مخملی نمی‌تواند مدت زیادی در میدان باشند و باید فضایی فراهم کنیم که به فضای مجازی بروند و با همین شیوه نیز نهم دی‌ماه آن فضا را خنثی کرد.

کد خبر 629078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    0 0
    درود بر مرد فکور و با تقوی و وطن پرست ایران.