برگزاری نشست «مکتب نقاشی و نگارگری اصفهان»

مدیر دفتر تخصصی هنرهای تجسمی شهرداری اصفهان گفت: نشست تخصصی با عنوان «عیسی بهادری، محمودحسین مصورالملکی و مکتب نقاشی و نگارگری اصفهان» با حضور دو سخنران در مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل، برگزار خواهد شد.

مهدی تمیزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: روز پنجشنبه، بیست‌ودوم دی‌ماه زادروز «عیسی خان بهادری» از هنرمندان نامدار و احیاگر هنرهای ملی ایرانی است، همچنین بیست‌وچهارم دی‌ماه سالروز درگذشت «محمودحسین مصورالملکی» معروف به حاج مصورالملکی است که وی نیز یکی از مهم‌ترین هنرمندان عرصه جهانی است.

وی تصریح کرد: عیسی خان بهادری، مؤسس هنرستان هنرهای زیبای اصفهان در سال ۱۳۱۵ خورشیدی بود و آثار وی در حوزه فرش و کاشی‌کاری شاخص است و در بسیاری از کلکسیون‌ها و موزه‌ها وجود دارد. همچنین آثار نقاشی و نگارگری زیبایی از مصورالملکی زینت بخش بسیاری از موزه‌های جهان است.

مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان گفت: یک اثر نگارگری از مصورالملکی با موضوع جنگ جهانی دوم، در زمان خود از آثار فاخر هنر معاصر ایران محسوب می‌شد که در آن سران کشورهای در حال جنگ با یکدیگر را همچون نگارگری‌های ایرانی سوار بر اسب به تصویر کشیده است که در میدانی با یکدیگر در حال مبارزه هستند.

وی حضور و همکاری مصورالملکی با ایران‌شناس معروف «پروفسور آرتور پوپ» را از کارهای شاخص او دانست و تصریح کرد: پروفسور پوپ همیشه نیازمند این بود که طراح و نقاشی چیره‌دست در کنارش باشد تا طرح‌هایی که در جای‌جای ایران می‌بیند را ثبت کند.

برگزاری نشست «عیسی بهادری، محمودحسین مصورالملکی و مکتب نقاشی و نگارگری اصفهان»

تمیزی این دو شخصیت را از استادان مشهور هنرستان هنرهای زیبا نام برد و افزود: این دو هنرمند شاگردان زیادی تربیت کرده‌اند و آثار فاخری از خود بر جای گذاشته‌اند.

وی اظهار کرد: به همین بهانه روز پنجشنبه، بیست‌ودوم دی‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل، نشست تخصصی با عنوان «عیسی بهادری، محمدحسین مصورالملکی و مکتب نقاشی و نگارگری اصفهان» با حضور دو سخنران برگزار خواهد شد. اصغر جوانی، عضو هیئت علمی دانشگاه هنر و جواد طاهری، نقاش، مجسمه‌ساز و مدیر انجمن هنرمندان نقاش اصفهان سخنرانان این نشست هستند.

مدیر دفتر تخصصی هنرهای تجسمی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه این برنامه به استاد پریادمان «امیرهوشنگ جزی‌زاده» تقدیم خواهد شد اظهار کرد: این نشست به همت دفتر تخصصی هنرهای تجسمی شهرداری اصفهان و مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل برگزار خواهد شد.

کد خبر 632012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.