برگزاری جشنواره قرآنی همای رحمت در اصفهان

مسئول خانه فرهنگ شهید بهشتی گفت: در مراسم جشنی که برای شب مبعث پیامبر اکرم (ص) در نظر گرفته شده است از نفرات برتر جشنواره همای رحمت تقدیر خواهد شد.

الهه پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: جشنواره همای رحمت با محوریت میلاد فرخنده حضرت امیرالمومنین علی (ع) و ایام‌الله دهه فجر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در این جشنواره قرآنی افزود: بخش شفاهی شامل تلاوت ترتیل، دکلمه‌خوانی، قصص قرآن و قرائت است.

مسئول خانه فرهنگ شهید بهشتی تصریح کرد: بخش کتبی طرح همای رحمت شامل دیدگاه و سیره معصومین و منتخب آیات و روایات با موضوع سوره فجر است که در همان ایام اجرا خواهد شد.

وی در رابطه با بخش ادبی اولین جشنواره همای رحمت اظهار کرد: داستان قرآن و عترت، شعر قرآن و عترت و نمایشنامه‌نویسی قرآن در این بخش گنجانده شده است.

پرورش بخش‌های هنری را شامل خوشنویسی، طراحی، نقاشی خط، تابلوفرش، حکاکی روی سنگ و نگین انگشتر با مضمون آیات و ساخت نماهنگ و استوری برشمرد.

وی گفت: مسابقه پیامکی رادیویی از بعضی خطبه‌های نهج‌البلاغه و آیات با اشاره به شماره حکمت و نام سوره، مسابقه ویژه مدارس منطقه یک شهری، مسابقه به نام پدر ویژه کودکان سرطانی و بیماری‌های خاص و ارسال عکس‌هایی از نجف (که با گوشی تلفن همراه در سفرهای شخصی گرفته شده است) در بخش ویژه و جنبی جشنواره لحاظ شده است.

مسئول خانه فرهنگ شهید بهشتی اظهار کرد: این برنامه با تشکیل دبیرخانه و تدارک بخش‌های ذکر شده برای اجرای مسابقات و مشخص شدن محورها داوری خواهد شد.

وی تصریح کرد: در مراسم جشنی که برای شب مبعث پیامبر اکرم در تاریخ بیست‌ونهم بهمن‌ماه در نظر گرفته شده است، از نفرات برتر تقدیر خواهد شد. این جشنواره قرآنی با همکاری آستان قدس رضوی، دارالقرآن‌الکریم و چند مرکز فرهنگی و قرآنی دیگر برگزار خواهد شد.

به گزارش ایمنا، خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان به موزه و خانه فرهنگ این شهید نام‌گذاری شده است. این خانه سال ۱۳۷۶ و با هدف اجرای فعالیت‌های فرهنگی و معرفی شخصیت برجسته شهید بهشتی و آثار او تأسیس شد و توسط شهرداری در منطقه یک بازسازی شده است.

کد خبر 631660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.