آشنایی با فعالیت‌های قرآنی شهرداری اصفهان

مدیر مرکز توسعه فعالیت‌های قرآن و نهج‌البلاغه شهرداری اصفهان گفت: کار در بخش قرآن و نهج‌البلاغه تنها تشکیل جلسات و کلاس‌های قرآنی نیست و ما در این مرکز مباحث فرهنگی و هنری که محتوای نورانی قرآن و نهج‌البلاغه را به شکل خلاقانه انتقال بدهند، رصد می‌کنیم.

سیدهاشم موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مرکز توسعه فعالیت‌های قرآن و نهج‌البلاغه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از ابتدای سال جاری فعالیت خود را در شهر اصفهان آغاز کرد.

وی با بیان اینکه این مرکز قرآنی در کتابخانه مرکزی شهرداری مستقر شده است، افزود: هدف اصلی مرکز توسعه فعالیت‌های قرآنی و نهج‌البلاغه با محوریت موسسه‌ها و گروه‌های فعال مردمی است.

مدیر مرکز توسعه فعالیت‌های قرآن و نهج‌البلاغه شهرداری اصفهان تصریح کرد: فعالیت‌های این مرکز در مسیر ترویج و تبلیغ، توسعه و اشاعه فرهنگ و معارف قرآن و نهج البلاغه برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی و ارتقای سطح کیفی و کمی جلسات قرآنی شهر اصفهان اظهار کرد: این طرح جزو بسته‌های حمایتی است که در محافل قرآنی و جزءخوانی‌های روزانه ماه مبارک رمضان در قالب یک کارگاه یک روزه اجرا خواهد شد.

موسوی ادامه داد: این کارگاه در ادامه سلسله کارگاه‌های تخصصی قرآن کریم با هدف آشنایی با فنون و مهارت‌های ترتیل‌خوانی با حضور و کارشناسی استاد غلام‌رضا شاه‌میوه برگزار خواهد شد. کارگاه ویژه استادان، مربیان و قاریان خواهر و برادر نیز ساعت ۹ صبح روز هفتم بهمن‌ماه در هنرسرای خورشید برگزار خواهد شد.

وی آخرین مهلت ثبت‌نام برای شرکت در کارگاه را سوم بهمن‌ماه اعلام کرد و گفت: چگونگی ثبت‌نام در فضای مجازی اطلاع‌رسانی شده است و علاقه‌مندان می‌توانند با شماره تلفن همراه ۰۹۰۲۲۵۱۳۲۸۲ تماس بگیرند و ثبت‌نام کنند.

مدیر مرکز توسعه فعالیت‌های قرآن و نهج‌البلاغه شهرداری اصفهان گفت: افرادی می‌توانند در این رویداد ثبت‌نام کنند که بتوانند به شکل معمول قرآن را به روش ترتیل تلاوت کنند. این کارگاه تخصصی است و به دنبال روزآمدی و ارتقای استادان، مربیان و فعالان قرآنی است.

وی اظهار کرد: کارگاه برای همه افرادی که در ماه مبارک رمضان جزءخوانی روزانه قرآن دارند یا جلسات و کلاس‌های قرآن برپا می‌کنند، مناسب و مؤثر است و به افراد شرکت‌کننده در کارگاه، گواهی پایان دوره اعطا خواهد شد.

موسوی افزود: رویداد دیگری با عنوان «قصه‌های قرآنی» ویژه نوجوانان اصفهانی در مراکر فرهنگی، کانون‌ها، مدارس و آموزشگاه‌ها اکنون در حال برگزاری است.

وی اظهار کرد: این قصه‌ها توسط عمو قرآنی‌های قصه‌گو با اجرای تن‌پوش، تئاتر مسابقه و شعرخوانی همراه است و جذابیت‌های خوبی برای حاضران دارد.

مدیر مرکز توسعه فعالیت‌های قرآن و نهج‌البلاغه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: «قاصدک» عنوان برنامه دیگر قرآنی است که برای دوره دوم ابتدایی (راهنمایی سابق) تدارک دیده‌ایم. این طرح به صورت میدانی و گروهی اجرا خواهد شد و شامل بازی‌های محتوایی و فرهنگی در فضای باز است و همه دانش‌آموزان در آن مشارکت فعال خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: رویداد قاصدک ویژه مدارس، دانش‌آموزان و مجموعه‌های فرهنگی و قرآنی است که آن‌ها نیز می‌توانند به شماره تلفن تلفن همراهی که اعلام شد، پیامک دهند تا گروهی از این مرکز به مدارس اعزام شوند و طرح را اجرا کنند.

موسوی با اشاره به اجرای ویژه‌برنامه ولادت حضرت علی (ع) در ماه رجب افزود: همزمان با دهه فجر و سیزدهم ماه رجب، مصادف با ولادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) همایش بزرگی با حضور خانواده‌های قرآنی برگزار خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: در حال تدارک کارهای اولیه این همایش هستیم و اطلاعات تکمیلی رویداد را به‌زودی به اطلاع عموم مردم اصفهان خواهیم رساند.

مدیر مرکز توسعه فعالیت‌های قرآن و نهج‌البلاغه شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به حضور مستمر این مرکز در جلسات مؤسسات و تشکل‌های قرآنی تصریح کرد: این ارتباطات برای ارتقای علوم و معارف قران و اهل بیت (ع) مؤثر است و باید بیش از پیش دنبال شود.

وی مسجدمحوری را از اولویت‌های این مرکز تخصصی دانست و گفت: سرآمد این اولویت، اجرای برنامه جزءخوانی قرآن مجید در مساجد سطح شهر اصفهان در ماه مبارک رمضان خواهد بود.

موسوی ادامه داد: فراخوان ماه مبارک رمضان با محور مساجد، جلسات سنتی و خانگی قرآنی است و ما در این مرکز تدارکات محتوایی و حمایتی خوبی از خانواده‌ها و فعالان قرآنی، خواهیم داشت.

وی در رابطه با بانک اطلاعاتی قرآنی مرکز توسعه فعالیت‌های قرآن و نهج‌البلاغه که در حال تکمیل است، افزود: این موضوع پیش از این در اتحادیه تشکل‌های قرآنی مطرح شده بود اما این مرکز به شکل تخصصی‌تر و منطقه‌ای در حال تکمیل این بانک قرآنی برای شهر اصفهان است.

مدیر مرکز توسعه فعالیت‌های قرآن و نهج‌البلاغه شهرداری اصفهان با بیان اینکه این مرکز مشارکت‌کننده و تسهیل‌گر برنامه‌های قرآنی است، تاکید کرد: کار در حوزه معارف تنها تشکیل جلسات و کلاس‌های قرآنی نیست و ما در این مرکز مباحث فرهنگی و هنری که محتوای نورانی قرآن و نهج‌البلاغه را به شکل خلاقانه انتقال بدهند، رصد می‌کنیم.

کد خبر 634477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.