ضرورت حفاظت از گنجینه ارزشمند نسخ خطی در اصفهان

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، خواستار همکاری آن اداره‌کل برای تخصیص فضایی مناسب برای حفظ و احیای گنجینه ارزشمند نسخ خطی اصفهان شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس نعمتی روز _چهارشنبه چهاردهم دی‌ماه_ در این نشست که با هدف بررسی وضعیت کتابخانه‌های استان برگزار شده بود، اظهار کرد: جلسات انجمن در پیشبرد اهداف نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و حل و فصل مشکلات کتابخانه‌های عمومی بسیار مؤثر است، اما متأسفانه به مدت شش سال جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان تشکیل نشده است.

وی افزود: اهتمام در برگزاری جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان به منظور بررسی مسائل کتابخانه‌ها و ارائه راهکار درخصوص رفع مشکلات و بهبود وضعیت موجود، امری ضروری است.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت نامناسب بخش نسخ خطی و نفیس چاپی اصفهان تصریح کرد: حفاظت از این گنجینه ارزشمند، یک ضرورت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در بخش منابع نفیس اصفهان بیش از سه هزار نسخه خطی، چاپ سنگی و سربی نگهداری می‌شود، گفت: امیدواریم برای اختصاص فضایی مناسب برای نگهداری و گسترش این منابع نفیس از سوی آن اداره محترم همکاری لازم صورت پذیرد.

بر این اساس، تأمین بخشی از منابع کتابخانه‌های عمومی از طریق خانه‌کتاب و هم‌افزایی دو دستگاه در اجرای برنامه‌های فرهنگی از دیگر مباحث مطروحه در این دیدار بود.

همکاری برای رسیدن به اهداف در حوزه کتاب

علی تمنایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار انجام شده در خصوص پیگیری برای رفع مسائل و مشکلات مطرح شده قول مساعد داد.

وی اظهار کرد: همکاری بین بخشی و تعامل خوب دو نهاد فرهنگی استان اصفهان پیش‌برنده اهداف مورد نظر به‌ویژه در موضوع مهم کتاب و کتابخوانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان خاطر نشان کرد: کتاب و کتابخوانی یک زیرساخت مهم فرهنگی است که هر کشوری می‌کوشد برای ارتقا و تعالی این بخش با برنامه عمل کند و با همراهی مردم به رشد بیشتر فکری و فرهنگی برسد.

وی با یادآوری برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی این اداره کل در آبان ماه اظهار کرد: بیش از پنج هزار جلد کتاب در آن هفته، به مراکز فرهنگی استان اصفهان اهدا شد؛ همچنین برگزاری دوسالانه کتاب اصفهان برنامه دیگری است که با رویکرد مطالعه و کتابخوانی از سوی این نهاد فرهنگی دنبال می‌شود به دنبال معرفی ناشران، تشویق جامعه به کتاب و کتابخوانی است.

کد خبر 631401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.