آیا زیرسویه‌های جدید خطرناک‌تر از سویه‌های دیگر کرونا است؟

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که خطر بستری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلا به زیرسویه‌های XBB و BQ.1 از نوع دلتا کمتر است، اما نباید آن را دست کم گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، XBB و BQ.1 زیرسویه‌های جدید کرونا هستند که در بسیاری از کشورهای جهان شیوع پیدا کرده‌اند، این زیرسویه‌ها زیرشاخه BA.2 ویروس کرونا هستند و تفاوت چندانی با زیرشاخه‌های امیکرون ندارند. سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که خطر بستری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلا به زیرسویه‌های XBB و BQ.1 از نوع دلتا کمتر است، اما نباید آن را دست کم گرفت.

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که میزان مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا در بسیاری از کشورها مشاهده می‌شود، به ویژه کشورهایی که روند واکسیناسیون سرعت کمتری داشته است. دانشمندان دانشگاه میشیگان اعلام کرده‌اند که زیرسویه‌های BQ.1 و BA.5 ایمن‌گریزترین گونه‌های ویروس کرونا هستند. این زیرسویه‌ها عامل ۷۲ درصد عفونت‌ها و مبتلایان جدید در آمریکا هستند.

از آنجایی که زیرسویه جدید کرونا به نام XBB از خانواده امیکرون است، ممکن است علائم آن نیز مانند امیکرون باشد. رایج‌ترین علائم احتمالی زیرسویه جدید XBB شامل آبریزش بینی، سردرد، معده درد، عطسه، حالت تهوع، استفراغ، گلودرد، ضعف و بی‌حالی می‌شود.

کد خبر 631240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.