«پزشکی خانواده» از برنامه به کارنامه تبدیل می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی «پزشکی خانواده» را مهم‌ترین برنامه این وزارتخانه در کشور معرفی کرد و با اشاره به آغاز آن در همه سطوح ارجاع، گفت: این طرح از برنامه به کارنامه تبدیل می‌شود.

به گزارش ایمنا، به نقل از وبدا، بهرام عین‌اللهی در اجلاس معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، اجرای «پزشکی خانواده» را مهم‌ترین برنامه این وزارتخانه در کشور معرفی و اظهار کرد: در این دولت نیز این برنامه از ابتدای دی در همه سطوح ارجاع در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر آغاز شده است.

وی افزود: اتصال سطوح یک تا سه نظام ارجاع جای کار دارد که باید با تلاش معاونان بهداشت و مدیران حوزه درمان به‌طور کامل عملیاتی شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه رایگان شدن ارجاع در سطوح دو و سه در برنامه پزشکی خانواده منوط به تصمیم دولت است، تصریح کرد: باید بتوانیم با اجرای کامل برنامه، یک کانال قدرتمند از پزشکی خانواده ایجاد کنیم که هر کس وارد این کانال شد از مزایای آن بهره ببرد. مانند طرح دارویار که هر کس با نسخه الکترونیک به داروخانه مراجعه کند می‌تواند از مزایای بیمه‌ای طرح بهره‌مند شود.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر در فاز اجرایی برنامه در تمام سطوح در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر به‌سر می‌بریم، ادامه داد: پیشنهادهای لازم برای اختصاص اعتبارات کافی جهت اجرای سراسری برنامه از طرف وزارت بهداشت به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است و اگر این اعتبارات تامین شود، از اردیبهشت ۱۴۰۲ قادر به اجرای سراسری برنامه در تمام کشور خواهیم بود.

عین‌اللهی اهمیت تقویت شبکه بهداشت را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: حوزه بهداشت در واکسیناسیون کرونا بهترین امتحان را پس داد و اکنون نیز باید با انجام جلسات مختلف و ایجاد کارگروه‌های تخصصی برای اجرای برنامه پزشکی خانواده آمادگی لازم را در خانه‌ها، پایگاه‌ها و مراکز بهداشتی کشور فراهم آورد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: خوشبختانه زیرساخت‌های لازم برای اجرای سراسری برنامه پزشکی خانواده که همانا بیمه سراسری مردم و اجرای نسخه الکترونیک بود با بیمه شش میلیون ایرانی و افزایش نسخه‌نویسی الکترونیک از ۱۰ به ۹۰ درصد در کشور ایجاد شده است و با تشکیل پرونده الکترونیک سلامت، شاهد اجرای کشوری برنامه پزشکی خانواده خواهیم بود.

کد خبر 630675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.