تلاش تالین برای جذب شهروندان به اتخاذ تردد سبز

مدیران تالین، پایتخت استونی در نظر دارند به‌زودی و با هدف بهبود وضعیت حمل‌ونقل عمومی، ایستگاه راه‌آهن اولمیسته را به یک مرکز مهم تبدیل کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران تالین با طرح پیشنهادی بهبود حمل‌ونقل از ایستگاه راه‌آهن اولمیسته که یکی از شاهکارهای معماری استونی و جهان در بخش جابه‌جایی به‌شمار می‌رود موافقت کرده‌اند و در نظر دارند امکان عبور و مرور روش‌های مختلف حمل‌ونقل عمومی را از این مرکز فراهم بیاورند. در واقع، اولمیسته به‌زودی به یکی از مهم‌ترین مراکز حمل‌ونقل استونی تبدیل خواهد شد که قرار است در آن، قابلیت سفر به شهرهای اطراف پایتخت فراهم بیاید و مسافران لذت و ایمنی سفر از این پایانه را بیش از گذشته تجربه کنند.

تردد وسایل حمل‌ونقل عمومی مختلف

ایستگاه راه‌آهن اولمیسته فضایی به مساحت ۱۱.۴۷ هکتار را در بر می‌گیرد که طرح جدید، یک پایانه مسافربری، یک ایستگاه اتوبوس و ساختمانی تجاری را در امتداد بزرگراه معروف پتربوری در بر خواهد گرفت. علاوه بر این، معماران در نظر دارند تغییراتی نیز در مسیر تردد ترامواها ایجاد کنند تا امکان پیوند راحت وسایل حمل‌ونقل عمومی مختلف را فراهم بیاورند. توسعه گسترده مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری که کاربران را از مناطق مختلف پایتخت استونی به پایانه مسافربری جدید متصل خواهد کرد از دیگر اهداف مدیران تالین در بهبود حمل‌ونقل عمومی از ایستگاه راه‌آهن اولمیسته محسوب می‌شود.

تلاش تالین برای جذب شهروندان بیشتر به اتخاذ تردد سبز

شهردار تالین ادعا کرده است که اقدامات جدید در ایستگاه راه‌آهن اولمیسته بخشی از رویکرد شهر برای تحقق هدف استراتژیک جذب شهروندان بیشتر به اتخاذ تردد سبز به‌شمار می‌رود که به بهبود دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در مسیرهای مختلف شهری نیز منجر می‌شود. در این طرح، معماران علاوه بر احداث یک ساختمان تجاری بسیار بزرگ و دارای امکانات پیشرفته، به طراحی یک فضای عمومی با کیفیت بسیار بالا خواهند پرداخت تا از طریق جذب شهروندان به حضور در آن‌ها، به ترویج بیشتر تردد سبز در شهر و حومه‌های آن کمک کنند.

ساختمان جدید سه طبقه را در بر می‌گیرد که دسترسی به آن‌ها از پایانه مسافربری یا به طور مستقیم از سکوهای ایستگاه راه‌آهن امکان‌پذیر خواهد بود. علاوه بر این، مسیرهای ترامواهای برقی و سایر وسایل نقلیه عمومی نیز از مجاورت این ساختمان عبور می‌کند که این امر بر گرایش مردم به استفاده از این وسایل نقلیه سبز برای حضور در آن کمک زیادی خواهد کرد.

کد خبر 630454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.