مرحوم شیبانی شخصیتی کم‌نظیر و نمونه‌ بود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مرحوم شیبانی شخصیتی کم‌نظیر و در تمام ابعاد سیاسی و اخلاقی در دوران ما نمونه بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز _ شنبه دهم دی _ در مراسم بزرگداشت حاج عباس شیبانی اظهار کرد: نهم دی‌ روز بصیرت و سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی را گرامی می‌داریم. مرحوم شیبانی شخصیتی کم‌نظیر و در تمام ابعاد سیاسی و اخلاقی در دوران ما نمونه بود.

وی ادامه داد: امام خمینی در اوایل انقلاب با حکمی مسئولیت شورای انقلاب را به ایشان واگذار کردند و نخستین جلسه شورای انقلاب در خانه ایشان برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: حاج عباس شیبانی بسیار کم صحبت می‌کردند و بیشتر عمل در کارهایشان بود. یکی از خصوصیات بارز ایشان این بود که افراد را جذب خود می‌کردند.

چمران تصریح کرد: پس از شهادت سه دانشجو در دانشگاه تهران، مرحوم شیبانی علیه رژیم شاهنشاهی صحبت کردند و به‌سرعت ساواک ایشان را دستگیر کرد و ۱۳ سال به زندان فرستاد. ایشان با پیروزی انقلاب اسلامی از زندان آزاد شدند.

وی تصریح کرد: مرحوم شیبانی ۲۰ سال نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و سه دوره نماینده مردم در شورای شهر تهران بودند و من شاهد این بودم که ایشان هیچ حق و حقوقی از شورا دریافت نمی‌کردند و زمانی که بیمارستان حضرت زینب (س) در حال احداث بود و مشکل مالی داشت، ایشان تمام حق و حقوق خود را یکجا برای هزینه در بیمارستان اختصاص دادند.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه، و حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران، در این مراسم که در دانشگاه تهران برگزار شد، حضور داشتند.

کد خبر 630431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.