کیف پول متامسک + دانلود، امنیت ،واریز و برداشت MetaMask‌

متامسک Metamask یکی از کیف پول‌های رسمی و معتبر اتریوم است که به صورت افزونه‌ روی مرورگرهای کامپیوتر فعالیت می‌کند.

به گزارش ایمنا، متامسک (MetaMask) یک کیف پول رمز ارزی است که علاوه بر خود اتریوم از توکن‌های مبتنی بر اتریوم یعنی ERC-۲۰ یا ERC-۷۲۱ نیز پشتیبانی می‌کند. پس از نصب این کیف پول به‌عنوان اکستنشن مرورگر متامسک می‌تواند به‌صورت یکپارچه به تمام برنامه‌های غیر متمرکز مبتنی بر اتریوم متصل شود.

کیف پول متامسک

متامسک یکی از کیف پول‌های دیجیتالی است که در دسته بندی کیف پول‌های گرم و آنلاین قرار می‌گیرد. این کیف پول را می‌توان به صورت افزونه‌هایی روی مرورگرهای کروم و فایرفاکس استفاده کرد. کیف پول متامسک فقط از ارزدیجیتال اتریوم و توکن های مبتنی بر بلاکچین آن یعنی توکن های ERC-۲۰ پشتیبانی می‌کند. این کیف پول با داشتن بیش از ۱ میلیون کاربر جزو کیف پول‌های محبوب اتریوم محسوب می‌شود.

به عبارت دیگر متامسک یک برنامه افزودنی محبوب مرورگر است که به عنوان یک کیف پول رمزنگاری شده به بلاکچین اتریوم متصل می‌شود. متامسک MetaMask به کاربران امکان می‌دهد بدون نیاز به بارگیری کل بلاکچین بر روی دستگاه خود، با اکوسیستم اتریوم، که میزبان جهان گسترده‌ای از برنامه‌های غیرمتمرکز DApps است، ارتباط برقرار کنند. به این ترتیب، این یکی از بهترین راه حل های کیف پول اتریوم برای دسترسی آسان به صرافی‌های غیرمتمرکز DEX و بسیاری از برنامه‌های دیگر است.

تاریخچه کیف پول متامسک

متامسک در سال ۲۰۱۶ تا سپتامبر ۲۰۲۰، ۴۰۰ هزار کاربر را به دست آورد. قبل از سال ۲۰۱۹، کیف پول متامسک تنها به عنوان افزونه مرورگر دسکتاپ برای Firefox و Chrome در دسترس بود. در سپتامبر ۲۰۲۰، ConsenSys اولین برنامه رسمی تلفن همراه متامسک را برای دستگاه‌های تلفن همراه اندروید و Ios منتشر کرد. ویژگی که کیف پول متامسک را به یک کیف پول برتر اتریوم تبدیل می‌کند، فناوری برجسته آن است که رمزهای عبور و کلیدهای خصوصی را به طور ایمن در دستگاه هر کاربر ذخیره می‌کند. علاوه بر این، به کاربران امکان می‌دهد چندین کیف پول متصل کرده و بین شبکه اصلی اتریوم، حتی شبکه اصلی بایننس اسمارت چین جابجا شوند.

مزایا کیف پول متامسک

  • در دسترس بودن: کیف پول متامسک در بین کاربران محبوب است و کاربران برای دسترسی به طیف گسترده‌ای از DApps فقط به یک افزونه نیاز دارند.
  • رابط کاربری ساده: استفاده از این کیف پول بسیار آسان است و کاربران مبتدی نیز می‌توانند به راحتی از آن استفاده نمایند.
  • صرفه جویی در فضا: کاربران مجبور نیستند بلاکچین اتریوم را بارگیری کنند زیرا درخواست‌ها را به نودهای خارج از رایانه کاربر ارسال می‌کند. به این ترتیب در فضای مورد استفاده توسط کیف پول صرفه جویی می‌شود.
  • تنظیمات HD: کیف پول متامسک به دلیل برخوردار بودن از تنظیمات HD به کاربران امکان بکاپ گیری می‌دهد.
  • متن باز بودن: کیف پول متامسک متن باز یا Open Sopurce است یه این معنی که تمامی کدها آنلاین است و دسترسی به آن رایگان است.

معایب کیف پول متامسک

  • دسترسی به مرورگر: خود کیف پول متامسک به هیچکدام از داده‌های کاربر دسترسی ندارد، اما مرورگری که روی آن نصب شده است دسترسی دارد. کدهای خصوصی کاربر ایمن هستند، اما ممکن است مرورگر اطلاعات مربوط به زمان و نحوه استفاده از برنامه را جمع آوری کند.
  • کیف پول آنلاین: خطر هک شدن کیف پول‌های آنلاین به دلیل متصل بودن همیشگی به اینترنت بیشتر است. احتمال این تهدید در انواع دیگر کیف پول مانند کیف‌های سخت افزاری کم است.

شیپ شیفت ShapeShift در متامسک

شیپ شیفت یک ابزار مفید داخلی است که به کاربر امکان مبادله کردن رمز ارزها با یکدیگر را بدون دخالت شخص ثالث می‌دهد. برای استفاده از شیپ شیفت در کیف پولتان ابتدا کوین‌ها را به این عملکرد یکپارچه و سپس به حساب متامسک‌تان ارسال می‌کنید. این روند معمولاً به راحتی انجام می‌شود اما در صورت انتقال بیت کوین ممکن است مدتی طول بکشد زیرا تأیید تراکنش‌های بیت کوین معمولاً زیاد طول می‌کشد.

برای مواقعی که زمان انجام تراکنش به پایان می‌رسد یک آدرس بازپرداخت ثبت کنید. در این صورت، اگر تراکنش در مدت زمان مشخص تأیید نشود کوین‌ها به این آدرس برایتان ارسال می‌شوند. این ویژگی خوبی است اما باید در وارد کردن آدرس توجه کافی داشته باشید.

نصب متامسک

برای ایجاد کیف‌پول متامسک، ابتدا باید افزونه‌ی آن را نصب کنید. افزونه‌ی متامسک برای مرورگرهای گوگل کروم، فایرفاکس، بریو و اپرا قابل دانلود است. ابتدا به وب‌سایت این کیف‌پول به‌نشانی Metamask.io رفته و یا عبارت Metamask Extension را در موتور جستجوی خود سرچ کنید.

کیف پول متامسک + دانلود، امنیت ،واریز و برداشت MetaMask‌

در صفحه افزونه بر روی گزینه‌ی Add to Chrome کلیک کنید. سپس بر روی گزینه‌ی Add extension کلیک کنید تا این افزونه به مرورگر شما اضافه شود.

کیف پول متامسک + دانلود، امنیت ،واریز و برداشت MetaMask‌

پس از نصب موفقیت‌آمیز این افزونه، یک آیکون روباه به نوار ابزار مرورگر شما اضافه می‌گردد و صفحه‌ی خوش‌آمدگویی متامسک برای شما باز می‌شود. بر روی گزینه‌ی Get Started کلیک کنید.

در مرحله اول شما می‌توانید یک کیف پول جدید ایجاد کنید و یا اگر از قبل کیف پول داشته باشید، می‌توانید آن را با استفاده از کلمات بازیابی، بارگذاری نمایید.

کیف پول متامسک + دانلود، امنیت ،واریز و برداشت MetaMask‌

یک رمز عبور مناسب برای کیف پول قرار دهید. این رمز را در جای امنی نگهداری کنید. البته حتی اگر این رمز را گم کردید، با استفاده از کلمات بازیابی که در ادامه مشاهده خواهید کرد، امکان بازیابی کیف پول را خواهید داشت.

کیف پول متامسک + دانلود، امنیت ،واریز و برداشت MetaMask‌

در هنگام نصب متامسک روی کروم همه تمهیدات امنیتی را در نظر بگیرید.

روی منطقه‌ای که رنگ خاکستری دارد بزنید تا عبارت بازیابی کیف پول را ببینید. این عبارت را حتماً باید در جای امنی نگهداری کنید تا بعداً اگر کیف پول به هر دلیلی حذف شد، بتوانید موجودی کیف پول‌تان را بازیابی کنید.

در ادامه برای اینکه متامسک مطمئن شود عبارت بازیابی را به درستی ذخیره کرده‌اید از شما می‌خواهد کلمات را همانطور که قبلاً نمایش داده، به ترتیب صحیح انتخاب کنید.

کیف پول متامسک + دانلود، امنیت ،واریز و برداشت MetaMask‌

بعد از اینکه از روی عبارت بازیابی، کلمات را به ترتیب انتخاب کردید روی دکمه confirm بزنید.

کارمزدهای تراکنش در کیف پول متامسک

برای پردازش شدن و ثبت شدن تراکنش‌ها در هر بلوک باید کارمزد پرداخت کرد. در شبکه‌های اِت هَش (Ethash) این کارمزد به‌عنوان «گس» شناخته می‌شود. روند پردازش و ثبت تراکنش‌ها متناسب با مقدار گس است، به این معنی که پرداخت گس بیشتر منجر به انجام سریع‌تر تراکنش‌ها می‌شود. در متامسک می‌توان کارمزد را به‌صورت دستی تنظیم کرد.

هر اقدامی که در متامسک انجام می‌دهید ابتدا در همان لحظه که کیف پولتان به یک گره کامل متصل می‌شود از طریق آن بررسی می‌شود. به‌این‌ترتیب شما اطلاعات دقیقی در مورد وضعیت تراکنش مدنظرتان خواهید داشت و بسته به اینکه می‌خواهید تراکنشتان چقدر سریع انجام شود می‌توانید مقدار گس را تعیین کنید.

متامسک بخشی مهم از اکوسیستم اتریوم است. اگرچه این کیف پول یک سری قابلیت‌های ویژه، به منظور دسترسی به بلاک چین اتریوم و کار با آن در اختیار کاربران حرفه‌ای قرار می‌دهد، اما همچنان یکی از بهترین والت‌ها برای افراد تازه وارد نیز محسوب می‌شود. خاصیت ذخیره‌سازی و کیف پول بودن MetaMask بعد از کاربرد اولیه آن قرار می‌گیرد؛ متامسک ابزاری برای پل زدن به Ethereum است.

در بخش والت، متاماسک دارای ویژگی‌های امنیتی مناسبی است و تاکنون هیچ موردی از هک گسترده در ارتباط با آن گزارش نشده است.

کد خبر 630249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.