احتمال بروز سردرد خوشه‌ای در میان مردان بیشتر است

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که احتمال بروز سردرد خوشه‌ای در میان مردان بیشتر است، اما زنان درگیر نوع شدیدتر آن می‌شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سردرد خوشه‌ای به حملات شدید درد در اطراف سر و چشم گفته می‌شود؛ این نوع سردرد معمولاً یک طرف سر را درگیر می‌کند و بیشتر در اطراف چشم احساس می‌شود. سردرد خوشه‌ای سردردهای کوتاه‌مدت، اما بسیار دردناکی هستند که ممکن است چندین روز یا حتی هفته‌های متوالی رخ دهد. این مشکل از ۱۵ دقیقه تا سه ساعت طول می‌کشد.

گروهی از محققان مؤسسه کارولینسکا در استکهلم سوئد به منظور بررسی احتمال بروز سردرد خوشه‌ای در میان مردان و زنان، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف از حدود ۹۰۰ بیمار مبتلا به سردرد خوشه‌ای نظرسنجی کردند. در این نظرسنجی در مورد علائم، داروهای مصرفی، محرک‌های سردرد و عادات سبک زندگی سوال پرسیده شد.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ۱۸ درصد زنان شرکت‌کننده در مطالعه به سردرد خوشه‌ای مزمن مبتلا هستند؛ در حالی که این میزان برای مردان ۹ درصد گزارش شده است. زن‌ها اعلام کردند که مدت زمان سردرد آن‌ها بیشتر است، تقریباً هشت درصد آن‌ها گفتند که حملات سردرد آن‌ها به صورت متوسط چهار تا هفت ماه طول می‌کشد در حالی که این میزان برای مردان پنج درصد است.

پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که زنان بیشتر از مردان دچار نوع شدیدتر سردرد خوشه‌ای می‌شوند، البته این بیماری معمولاً در میان زنان به اشتباه تشخیص داده می‌شود.

کد خبر 630182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.