فرهنگ ایثار و شهادت باید به یک فرایند تبدیل شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران گفت: فرهنگ ایثار و شهادت باید از یک فرایند فردی به یک فرایند اجتماعی تبدیل شود، چرا که ما نیازمند این فرهنگ هستیم، اگر قرار است ما عزیز بمانیم و از همه آسیب‌های اجتماعی و مشکلات دور باشیم نیاز به یک فرهنگ غنی شهادت داریم و این را دشمن خوب فهمید.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سعید کهن‌سال در جمع جانبازان اعصاب و روان اظهار کرد: اعتقاد بر این است که جانبازان سرافراز اعصاب و روان از مظلومیت بالایی برخوردار هستند که ناشی از عزت و کرامت این عزیزان است و این مظلومیت همانند مظلومیت حضرت سیدالشهدا (ع) است.

مظلومیت همسران جانبازان اعصاب و روان را به صبر حضرت زینب (س) تشبیه کرد و گفت: شهدای عزیز، جانبازان و رزمندگان ما برای امنیت و عزت کشور پا به عرصه ایثار و شهادت گذاشتند، جانبازان با تأسی از امام حسین (ع) و حفظ این سیره و مسیر جراحت جسمی زیادی بر آنها مستولی شد، این برای حفظ عزت نظام بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران یادآور شد: همسران جانبازان با وجود همه سختی‌ها در کنار جانبازان عزیز همراه و همیار بودند تا این مسیر پایدار بماند، نگاه پرستاری از جسم رنجور جانبازان قابل تقدیر است. فرهنگ ایثار و شهادت باید از یک فرایند فردی به یک فرایند اجتماعی تبدیل شود، چرا که ما نیازمند این فرهنگ هستیم، اگر قرار است ما عزیز بمانیم و از همه آسیب‌های اجتماعی و مشکلات دور باشیم نیاز به یک فرهنگ غنی شهادت داریم و این را دشمن خوب فهمید.

کهن‌سال خاطرنشان کرد: فریاد عدالت‌خواهی بر قلب و جان آزادی‌خواهی مؤثر بوده است، وظیفه ما حفظ فرهنگ ایثار و شهادت است که بر اساس همدلی و کار گروهی محقق و سپس باعث ایجاد قدرت اجتماعی خواهد شد. جانبازانی که کمترین مطالبه و ادعا را دارند، همین جانبازان عزیز اعصاب و روان هستند، جانبازان عزیز ما با فضیلت‌ترین انسان‌ها محسوب می‌شوند.

کد خبر 629766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.