جلوه‌های عشق و ایمان در محافل شهدا خودنمایی می‌کند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: وظیفه ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است؛ جلوه‌هایی از عشق و ایمان در همین مجالس و محافل شهدا خودنمایی می‌کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سعید کهن‌سال در یادواره شهدای گران‌قدر کربلای ۵ روستای قراخیل قائم‌شهر، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، سلامت، امنیت، وطن، مدافع حرم و شهدای دیگر، اظهار کرد: شهدا از همه منافع خود گذشتند و در ارائه خدمت به مردم پیشگام بودند؛ این شهدا آسمانی بودند و متعلق به این دنیا نبودند، آن‌ها عزت ما را رقم زدند.

وی افزود: شهدا با انتخاب آگاهانه پا در عرصه جهاد گذاشتند و این معرفت آن‌ها و درک از مفاهیم ناب اسلامی به‌واسطه عزت این بزرگواران بوده است، وظیفه ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، جلوه‌هایی از عشق و ایمان در همین مجالس و محافل شهدا خودنمایی می‌کند.

کهن‌سال خاطرنشان کرد: مسیر شهادت آرزوی همه ماست یعنی همان مسیر آرامش ابدی که شوق در این مسیر الهی باید به همه جوانان منتقل شود، امشب در محضر ۴۴ شهید حاضر و ناظر و شش شهید بزرگی که در عملیات کربلای ۵ به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، قرار گرفته‌ایم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به نشانه‌های زنده بودن انقلاب اسلامی گفت: یکی از نشانه‌های آن زایندگی انقلاب است، حرکت رو به رشد و حرکت‌آفرین این انقلاب به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی اختصاص دارد، برگزاری یادواره شهدا یا بزرگداشت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران برای دشمن سخت است، چراکه این مراسم حاوی پیام است.

این مسئول اضافه کرد: حفظ آرمان‌ها و ارزش‌ها از نشانه‌های دیگر انقلاب اسلامی است که برای حفظ آن‌ها شهید داده‌ایم، راه انقلاب طالب و مشتری دارد؛ این یعنی زنده بودن انقلاب، این راه عدالت‌خواهی است که با نگاه و نگرش شهدایی که با قرآن مأنوس بودند عجین است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در موزه فرهنگی قراخیل شاهد دست‌نوشته‌ها و آثار مقدس شهدا برای انتقال این مفاهیم به نسل جوان آماده شده که کار بسیار باارزشی است، منتها خواهشم این است که برای دیجیتالی و الکترونیکی کردن این دست‌نوشته‌ها اقدام صورت بگیرد، زیرا این‌ها باید ماندگار باشد، همچنین باید برایشان مرکز اسناد درست کنیم تا قابلیت دسترسی را برای همگان میسر کند.

کهن‌سال با بیان اینکه هدف از برگزاری این یادواره‌ها گرامیداشت یاد و نشان دادن دستاوردهای آنان است، تصریح کرد: رویداد عاشورا رویدادی تکرارشدنی است، تفکر ناب شهدا باید بتواند به نسل‌های آینده انتقال داده شود، برگزاری یادواره‌ها سبب می‌شود با واکاوی زوایای مختلف وصیت‌نامه‌های شهدا در حوزه‌های مختلف به نکاتی قابل اتکا و انتقال برسیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران خواستار واژگان سازی از دست‌نوشته‌های شهدا شد و ادامه داد: باید اسناد و آثار شهدا در موزه‌های تعریف شده در حفظ آثار جمع و برایشان مدل ایجاد کنیم، همچنین برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید نگهداری و استفاده کرد، جهاد تبیین در بیانیه گام دوم انقلاب همان عبرت و درسی است که از عاشورا می‌گیریم.

این مسئول با بیان اینکه شهدا از همین جا پا به عرصه شهدا گذاشتند، گفت: اگر برای مدیران رفتار شهدا بازخوانی شود از بسیاری از ناملایمات و چالش‌ها عبور خواهیم کرد.

وی با اشاره به خاطره‌ای از سردار شهید سیدمهدی موسوی اهل روستای سوادکوه، تأکید کرد: خانواده‌های شهدا حضور شهیدشان را حس می‌کنند، بنده در عملیات کربلای ۴ حضور داشتم، عملیات کربلای ۴ زمینه‌سازی برپایی عملیات کربلای پنج شد که با سه قرارگاه با ۲۳ لشکر از جناحین به دشمن حمله برده شد و بار آتش‌باری سخت و بی‌نظیری نیز رقم خورد، دشمن با تمام وجود ۱۲۳ تیپ را مستقر کرد، به اذن خاطرات فرماندهان اسلام یک لیوان آب و حتی یک قوطی کنسرو وجود نداشت، شهدا لحظه‌ای عقب ننشستند، در این عملیات دشمن ۳۰ هزار کشته داد، آن عملیات غرورآفرین در همین یادواره‌ها باید تبیین شود، زوایای پنهان و آشکار این عملیات‌ها همان امدادهای غیبی بود.

گفتنی است دیدار با خانواده شهیدان گرانقدر علیجان‌زاده و جانباز نورالهی و بازدید از موزه شهدا در روستای قراخیل از برنامه‌های مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران بوده است.

کد خبر 633621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.