اجرای پرده شبیه حضرت زهرا(س) در مناطق پانزده‌گانه اصفهان

رییس دفتر تخصصی هنرهای ملی و آیینی شهرداری اصفهان گفت: اجرای پرده شبیه ایام فاطمیه از امروز تا دوازدهم دی‌ماه در تمام مناطق شهری شهر اصفهان برگزار و ادامه خواهد داشت.

منصور قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ویژه برنامه‌ای با عنوان «پرده شبیه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)» به مناسبت ایام حزن و اندوه فاطمیه تدارک دیده‌ایم که در مناطق و محلات مختلف شهر اصفهان اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به آغاز این ویژه برنامه مناسبتی از شب گذشته، خاطر نشان کرد: پرده شبیه شهادت حضرت زهرا (س) ترکیبی از دو هنر آئینی مذهبی پرده‌خوانی و شبیه‌خوانی است که طی آن به سه قسمت از زندگی دختر بزرگوار نبی اکرم (س) می‌پردازند.

رئیس دفتر تخصصی هنرهای ملی و آئینی شهرداری اصفهان با بیان اینکه هر اجرای این هنر آئینی حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه به طول می‌انجامد ابراز امیدواری کرد: این اجرا با همکاری خوب مناطق پانزده‌گانه شهرداری با اقبال عموم مردم روبه‌رو شود.

قربانی تصریح کرد: اجرای این پرده شبیه مناسبتی از امروز یکشنبه- چهارم دی‌ماه- آغاز می‌شود و در هر منطقه شهرداری در مساجد، مدارس، تکایا، سالن‌های فرهنگسراها و دیگر فضاهای از پیش تعیین شده اجرای عمومی خواهد داشت.

وی افزود: گروه اجرای این رویداد ترکیبی است و پرده‌خوانی آن را محمد کراچیان بر عهده دارد.

رئیس دفتر تخصصی هنرهای ملی و آئینی شهرداری اصفهان در ادامه به موضوع این پرده شبیه اشاره کرد و گفت: اجرا درباره زندگانی حضرت فاطمه زهرا (س) است و با توجه به اینکه شماری از مجالس تعزیه دارای اشکالات و تحریف‌هایی در این بخش هستند، اجرای این دست برنامه‌ها برای بیان روایت‌های واقعی و مستند ضروری است.

قربانی اظهار کرد: در این رابطه پرده‌خوانی به شکل مناسبی نداشتیم بنابراین برای اینکه تحریفات را از بین ببریم، روی داستان‌ها و روایت‌های مستند متمرکز شدیم. از همین رو و برای دیده شدن پرده‌خوانی، ترکیبی از این هنر در کنار شبیه‌خوانی را برنامه ریزی کردیم.

وی تصریح کرد: اجرای پرده شبیه ایام فاطمیه از امروز تا تا دوازدهم دی‌ماه در جای جای شهر اصفهان ادامه خواهد داشت.

کد خبر 628991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.