کاهش آنتی‌بادی‌های کرونا در بینی

نتایج بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که آنتی‌بادی‌های کووید ابتدا در بینی کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از پژوهشگران بریتانیایی به‌منظور بررسی احتمال ابتلای دوباره به بیماری کووید ۱۹ مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، آنتی‌بادی‌های گرفته‌شده از بیماران را در زمان بستری شدن در بیمارستان و همچنین شش ماه و سپس یک سال بعد تجزیه و تحلیل کردند. بیش از دوسوم بیماران نیز اولین واکسن کرونا را در طول دوره پیگیری دریافت کردند.

محققان دریافتند آنتی‌بادی‌های بینی ۹ ماه پس از ابتلا به عفونت کووید ۱۹ کاهش پیدا می‌کند، درحالی‌که آنتی‌بادی‌های موجود در خون دست‌کم یک سال دوام می‌آورند. همچنین به این نتیجه رسیدند که واکسیناسیون در ایجاد و تقویت آنتی‌بادی‌های منتقل‌شده از طریق خون که از بیماری‌های شدید محافظت می‌کند، بسیار موثر است، اما تاثیر بسیار کمی بر آنتی‌بادی‌های بینی دارد.

به گفته پژوهشگران، نسل بعدی واکسن‌ها باید شامل اسپری بینی یا واکسن‌های استنشاقی باشد که آنتی‌بادی‌های بینی را به‌صورت موثرتری تقویت کند و به‌صورت بالقوه عفونت‌ها را کاهش دهد. آنتی‌بادی موجود در بینی بیشتر از آنتی‌بادی‌های خون به محافظت دربرابر بیماری کمک می‌کند، بنابراین کاهش آنتی‌بادی در بینی خطر بروز عفونت‌های مکرر و ابتلا به سویه‌های جدید را افزایش می‌دهد.

کد خبر 628922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.