سیگارهای الکترونیکی چه تاثیری بر تنفس دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که استنشاق دود ناشی از سیگارهای الکترونیکی، ممکن است موجب دشوارشدن تنفس شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان کانادایی به منظور بررسی تأثیر سیگارهای الکترونیکی بر تنفس، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، یک لایه سورفکتانت داخل یک سرنگ قرار دادند و سپس از یک دستگاه سیگار الکترونیکی برای فشار دادن آئروسل به داخل سرنگ استفاده کردند و در نهایت اثرات بخار را بررسی کردند.

در این شرایط، بخار می‌تواند به صورت مستقیم با سورفکتانت در ارتباط باشد. محققان ۳۰ بار فرآیند دم و بازدم بخار را به داخل سرنگ تقلید کردند تا شبیه یک بار استفاده از سیگار الکترونیکی معمولی باشد. سورفکتانت که از لیپیدها و پروتئین‌ها تشکیل شده است، با کاهش کشش سطحی، تنفس را با حداقل تلاش ممکن می‌کند. تنفس بدون این لایه به تلاش بیشتر و احتمالاً کمک مکانیکی نیاز دارد.

محققان پس از انجام این مطالعه متوجه شدند که پس از استفاده از سیگار الکترونیکی کشش سطحی افزایش پیدا می‌کند که نشان می‌دهد سورفکتانت در حمایت از عملکرد صحیح ریه مؤثر نخواهد بود. بنابراین نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که استنشاق دود ناشی از سیگارهای الکترونیکی ممکن است باعث دشوار شدن تنفس شود. معمولاً افرادی که از سیگار الکترونیکی استفاده می‌کنند مستعد ابتلاء به آسیب ریوی هستند.

کد خبر 628920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.