تمرکز معاونت امور زنان بر اشتغال خانواده‌محور است/ تحرک بیشتر و کاهش دیابت در زنان

تمرکز معاونت امور زنان بر اشتغال خانواده محور، واکنش رئیس فراکسیون زنان مجلس به قطعنامه حذف ایران از کمیسیون مقام زن، تأثیر رژیم غذایی مدیترانه ای در بهبود قدرت باروری، ایجاد راه گفتمان با جوانان در فضای مجازی، نقض حقوق زنان به نام حقوق وکاهش دیابت در زنان با تحرک را در بسته خبری زنان ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به اهمیت ایجاد و احیای مشاغل خانواده محور اظهار کرد: از ابتدای روی کارآمدن دولت سیزدهم مسئله اشتغال و کارآفرینی در اولویت قرار گرفت. این تصمیم در معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با تمرکز بر اشتغال خانواده محور در دستور کار قرار گرفت.

انسیه خزعلی در مورد نقش زنان در احیای مشاغل خانگی و اقتصاد خانواده افزود: طبق فرموده مقام معظم رهبری، زنان محور خانواده هستند و تجربه حضور زنان در بستر خانواده و اشتغال، ثابت کرده زنان می‌توانند عهده‌دار هدایتگری فضای خانواده توأم با مسئولیت‌های کار و اقتصاد باشند.

وی با تاکید به سخن پیامبر اکرم (ص) در خصوص مردم گفت: سرمایه اصلی ما طبق فرموده پیامبر (ص)، مردم هستند. خوشبختانه در میان ملت ما حضور زنان صاحب فکر در حوزه اشتغال و اقتصاد در جامعه بسیار پررنگ است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با بیان اینکه رویکرد حمایت از اشتغال خانواده محور در سفرهای استانی ادامه دارد، افزود: یکی از کارهای مهم در سفرهای استانی، اخذ اعتبار برای ایجاد بازارچه جهت ارائه محصولات بانوان کارآفرین بوده و با همکاری شهرداری‌ها پیگیر آن هستیم تا بیشترین بستر با حداقل هزینه برای فروش محصولات زنان کارآفرین مهیا شود.

وی با اشاره به اینکه بانوان کارآفرین نباید از مقوله صادرات غافل شوند، اظهار کرد: زمینه سازی برای صادرات از پشتیبانی‌های مهم در حوزه اشتغال و کارآفرینی بانوان است. یکی از ضرورت‌های اقدام در اقتصاد بین‌الملل ارائه کالای با کیفیت و منطبق بر استانداردهای جهانی است.

واکنش رئیس فراکسیون زنان مجلس به قطعنامه حذف ایران از کمیسیون مقام زن

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قطعنامه حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل گفت: مسئله حقوق زنان ابزاری برای بازی‌های سیاسی کشورهای امپریالیستی است.

فاطمه قاسم‌پور تاکید کرد: حرکت بدعت‌گونه در پایان‌دادن به عضویت ایران در کمیسیون مقام زن، با فشار کشورهایی انجام شد که خود ید طولانی در نقض ظالمانه حقوق زنان دارند. این اقدام، کمیسیون را در مسیری سیاست‌زده و معیوب وارد کرد و نشان داد مسئله حقوق زنان عملاً ابزاری برای بازی‌های سیاسی کشورهای امپریالیستی است.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای در بهبود قدرت باروری مؤثر است

محققان دانشگاه استرالیای جنوبی پی بردند خصوصیات ضد التهابی رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌تواند شانس بارداری زوج‌ها را بهبود بخشد. ناباروری نگرانی بهداشت جهانی است که ۴۸ میلیون زوج و ۱۸۶ میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار داده است.

«اوانجلین مانتزیوریس»، محقق ارشد، اظهار کرد: اصلاح تغذیه قبل از بارداری یک راهکار غیرتهاجمی و بالقوه مؤثر برای بهبود نتایج باروری است.

مانتزیوریس تاکید کرد: تصمیم به بچه دار شدن یکی از بزرگترین تصمیمات زندگی است، اما اگر همه چیز طبق برنامه پیش نرود، می‌تواند برای هر دو طرف بسیار استرس‌زا باشد.

وی افزود: تحقیقات نشان می‌دهد که التهاب می‌تواند بر باروری مردان و زنان تأثیر بگذارد و همچنین بر کیفیت اسپرم، چرخه‌های قاعدگی و لانه‌گزینی تأثیر داشته باشد. بنابراین، در این مطالعه می‌خواستیم ببینیم چگونه رژیم غذایی که التهاب را کاهش می‌دهد مانند رژیم مدیترانه‌ای، ممکن است باروری را بهبود بخشد.

راه گفتمان با جوانان را در فضای مجازی ایجاد کنیم

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اظهار کرد: برای نسل جوانی که بیشتر با فضای مجازی عجین شده است؛ فارغ از صحیح یا غلط بودن این موضوع، باید راه گفتمانی در همین فضای مجازی ایجاد کنیم که بومی و ایرانی باشد.

لاله فرهنگ. متین درباره تأکیدهای رئیس جمهور مبنی بر ضرورت راه‌اندازی فضا برای گفت‌وگوی آحاد جامعه به ویژه جوانان با توجه به حوادث اخیر، افزود: معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری به سهم خود در تلاش است تا گوش شنوای دختران نوجوان و جوان باشد و دغدغه‌های آنها نسبت به اشتغال، قوانین حمایتی و نگرانی‌هایی که نسبت به آینده دارند را برطرف کند و با همین رویکرد بر پیوستگی اجتماعی تاکید داریم.

وی تصریح کرد: اتفاقات اخیر ثابت کرد اگر سخنی گفته نشود ممکن است در گذر زمان فرصت سوءاستفاده برای دشمنان نظام و انقلاب فراهم شود.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تصریح کرد: با تأکیدهای مکرر مقام معظم رهبری در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و پیگیری‌های مستمر رئیس جمهور برای ایجاد «خانه ملی گفت‌وگوی آزاد» ما نیز در معاونت زنان و خانواده برنامه‌هایی در این زمینه داریم.

نمی‌توان به نام حقوق زن حق زنان را نقض کنند

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اظهار کرد: در مجامع بین‌المللی از نشان دادن حرکت غیرقانونی که از سوی آمریکا برای اخراج ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل انجام شده کوتاهی نکرده و حقوق زنان ایرانی را طلب خواهیم کرد.

انسیه خزعلی با بیان اینکه ایران در کم‌تر از ۹ ماه به عضویت کمیسیون مقام زن با حق رأی درآمد، افزود: این مطلب با ۴۳ رأی از ۵۴ رأی اعضا صورت گرفت. اکنون با جوسازی‌ها و حرکت‌ها رسانه‌ای و ایجاد نوعی رویه غلط که در سازمان ملل معمول نبوده آمریکا و همکارانش نسبت به اخراج ایران از این کمیسیون اقدام کردند.

وی تصریح کرد: در حالی که مشابه این موارد و این اعتراضات در کشورهای دیگر حتی خیلی بیشتر وجود داشته، اما هیچ گاه چنین پیشنهادی داده نشده بود. این زنگ خطری برای سازمان ملل و مجامع حقوق بشری است که بسیاری از حقوق انسان‌ها و زنان از طریق رویه‌های غلط در حال نقض شدن است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: به درخواست ایران و هیئت اعزامی ایران پاسخ مثبت داده نشد. همچنان اعتراض خود را از طرق وزارت خارجه می‌رسانیم. به سازمان ملل نیز اعتراض شده است. حق قانونی خود را طلب خواهیم کرد تا به نام حقوق زن حق زنان را نقض نکنند.

تحرک بیشتر به معنای کاهش احتمال ابتلاء به دیابت در زنان

بر اساس تجزیه و تحلیل جدید، دستگاه‌های تناسب اندام پوشیدنی بینش جدیدی در مورد رابطه بین فعالیت بدنی و دیابت نوع دو ارائه می‌دهند. دیابت نوع دو شایع‌ترین شکل این بیماری است که ۹۰ تا ۹۵ درصد افراد مبتلا به دیابت را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در دیابت نوع دو، بدن در برابر عمل انسولین مقاوم است، به این معنی که نمی‌تواند به درستی از انسولین استفاده کند، بنابراین نمی‌تواند قند را به سلول‌ها برساند. دیابت نوع دو بیشتر در افراد بالای ۴۵ سال ایجاد می‌شود، اما در کودکان، نوجوانان و بزرگسالان جوان هم تشخیص داده می‌شود.

«اندرو پِری»، سرپرست تیم تحقیق از مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت در تنسی، گفت: رابطه بین فعالیت بدنی و دیابت نوع دو را با رویکردی نوآورانه با استفاده از داده‌های دستگاه‌های پوشیدنی مرتبط با سوابق سلامت الکترونیکی در یک جمعیت واقعی بررسی کردیم. ما دریافتیم افرادی که زمان بیشتری را در هر نوع فعالیت بدنی سپری می‌کنند، کمتر در معرض خطر ابتلاء به دیابت نوع دو هستند. داده‌های ما اهمیت تحرک بدن را هر روز برای کاهش خطر ابتلاء به دیابت نشان می‌دهد.

کد خبر 628418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.