ترکیب کرونا و آنفلوآنزا در کودکان خطرناک است

مقامات بهداشتی ایالات متحده آمریکا اعلام کردند کودکانی که همزمان به دو بیماری آنفلوآنزا و کووید-۱۹ مبتلا می‎‌شوند، ممکن است در معرض خطر یک بیماری جدی و مرگ‌بار باشند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گزارش‌های ارائه شده حاکی از این است که تاکنون ابتلا به هر دو ویروس کرونا و آنفلوآنزا در میان کودکان نادر بوده است، اما ممکن است شاهد افزایش تعداد مبتلایان به آن باشیم. گروهی از محققان دانشگاه نیویورک اعلام کردند که در حال سپری کردن فصل آنفلوآنزای شدیدی هستیم و میزان شیوع بیماری کووید -۱۹ نیز در حال افزایش است.

به گفته محققان، ممکن است افراد به هر دو ویروس کرونا و آنفلوآنزا مبتلا شوند، بنابراین نمی‌توان تصور کرد فردی که آنفلوآنزا دارد به بیماری کووید -۱۹ مبتلا نمی‌شود. پژوهشگران با بررسی داده‌های اولیه به این نتیجه رسیدند که ۶ درصد از کودکانی که بین اول اکتبر ۲۰۲۱ و ۲۰ آوریل سال جاری به دلیل ابتلا به آنفلوآنزا در بیمارستان بستری شده‌اند، درگیر بیماری کووید -۱۹ نیز بوده‌اند.

در مجموع، ۴۴ مورد مرگ‌ومیر ناشی از آنفلوآنزا در میان کودکان گزارش شده است که ۱۶ درصد آن‌ها (هفت مورد) همزمان درگیر بیماری کووید -۱۹ نیز بوده‌اند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است از هفت موردی که به هر دو بیماری کرونا و آنفلوآنزا مبتلا شده بودند، هیچکدام واکسن آنفلوآنزا را دریافت نکرده بودند.

محققان اعلام کردند درصد بیشتری از کودکان مبتلا به هر دو بیماری آنفلوآنزا و کووید -۱۹ به دستگاه تنفس مصنوعی نیاز پیدا کردند. بنابراین متخصصان توصیه می‌کنند که کودکان از ۶ ماهگی واکسن‌های آنفلوآنزا و کرونا را دریافت کنند و هنگام شیوع ویروس‌ها نیز از ماسک استفاده کنند.

کد خبر 628342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.