برف پارو کردن برای قلب خطرناک است

انجمن قلب آمریکا اعلام کرده است که فشار و سرما هنگام برف پارو کردن می‌تواند باعث بروز مشکلات جدی قلبی شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان دانشگاه پزشکی ویلیام بومونت میشیگان پس از انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که بسیاری از افراد، به ویژه کسانی که به صورت منظم ورزش نمی‌کنند پس از پارو کردن برف سنگین، با خطر حمله قلبی یا ایست قلبی ناگهانی مواجه می‌شوند. برف پارو کردن ممکن است حتی بیشتر از تست ورزش به فعالیت قلب نیاز داشته باشد.

در مطالعه انجام شده در این زمینه، ضربان قلب افراد شرکت‌کننده پس از فقط دو دقیقه برف پارو کردن از ۸۵ درصد حداکثر ضربان فراتر رفته است، این سطح از ضربان قلب معمولاً در طول آزمایش تمرین‌های هوازی شدید رخ می‌دهد. گزارش‌های انجام شده نشان می‌دهد هر سال صدها نفر در ایالات متحده در طول برف پارو کردن یا درست پس از آن در ایالات متحده فوت می‌کنند.

به گفته پژوهشگران، هوای سرد ممکن است در حالی که شریان‌های عروق کرونر را منقبض می‌کند، باعث افزایش فشار خون شود. از سوی دیگر فعالیت جسمی بیشتر باعث افزایش ضربان قلب می‌شود و خطر را بیشتر می‌کند. به طور کلی تأثیر برف پارو کردن به ویژه برای افرادی که با خطرات قلبی عروقی مانند سبک زندگی بی‌تحرک، چاقی، سیگاری بودن، دیابت، کلسترول بالا و فشار خون بالا روبرو هستند، نگران‌کننده است.

کد خبر 627901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.