اجرای گروه‌های نمایشی کودک در مدارس اصفهان

رئیس اداره توسعه فرهنگ سلامت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: شهر اصفهان دارای ۶۵۰ تا ۷۰۰ دبستان است که این اداره در قالب یک برنامه ترکیبی که پایه و اساس آن نمایش و تئاتر در حوزه کودک است به آموزش تغذیه سالم به دانش‌آموزان در مدارس می‌پردازد.

هاجر ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اصل تعیین هدف و تشکیل اداره فرهنگ سلامت بر این است که در حوزه فرهنگ سلامت شهر و مواردی که به سلامت شهروندان ارتباط دارد، فرهنگ‌سازی و فعالیت کند.

وی افزود: اصلی‌ترین موضوعی که امسال در اداره توسعه فرهنگ سلامت دنبال می‌شود، سبک تغذیه است. چراکه این موضوع، اصلی‌ترین عامل در کنترل و حتی درمان بیماری‌ها است. چنان‌چه در روایت از معصومین آمده است: «رأس و نقطه اصلی همه مرض‌ها، معده است و رأس و نقطه اصلی و مرکز ثقل همه داروها باز هم معده است.»

رئیس اداره توسعه فرهنگ سلامت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: بنابراین همه دردها از معده شروع می‌شود و هر آن‌چه دارو و درمان وجود دارد باز هم به معده مربوط می‌شود؛ چون این موارد به سبک تغذیه ارتباط پیدا می‌کند، یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که از طرف اداره توسعه فرهنگ و سلامت دنبال می‌شود، سلامت و سبک تغذیه سالم است.

وی تصریح کرد: در کنار مذاکره با آموزش‌وپرورش، طرح سبک تغذیه دانش‌آموزان در ماه‌های پایانی سال جاری برای ۳۰۰ دبستان شهر اصفهان که درواقع حدود نیمی از دبستان‌های کل شهر را تشکیل می‌دهند، اجرا می‌شود و اجرای این طرح یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های این اداره است.

ابراهیمی اضافه کرد: شهر اصفهان دارای ۶۵۰ تا ۷۰۰ دبستان است که اداره توسعه فرهنگ سلامت برای حضور در این مدارس در قالب یک برنامه ترکیبی که پایه و اساس آن نمایش و تئاتر در حوزه کودک است به آموزش تغذیه سالم به دانش‌آموزان می‌پردازد.

وی گفت: توسط دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان به گروه‌های نمایشی فعال شهر اصفهان در حوزه کودک و نمایش‌های خیابانی برای بازبینی آثارشان در حوزه تغذیه سالم فراخوان زده شده است که بازبینی این آثار توسط شورای دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان بعد از ایام فاطمیه یعنی از اواسط دی‌ماه صورت می‌گیرد و پس از تأیید اجرای گروه‌های نمایشی توسط تالار هنر این گروه‌ها در مدارس اصفهان در حوزه آموزش تغذیه سالم برای دانش‌آموزان اجرا خواهند داشت.

رئیس اداره توسعه فرهنگ سلامت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در مجموع حدود ۲۵ گروه اعلام آمادگی کردند که از میان آن‌ها ۱۰ گروه انتخاب شده است و طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده هر گروه مسئول اجرای نمایش در ۳۰ مدرسه تا پایان سال است.

وی گفت: علت آن که ابزار نمایش را برای مقطع دبستان انتخاب کردیم این است که اصلی‌ترین مقطع سنی برای آموزش‌پذیری و نهادینه شدن یک آموزش در وجود انسان دوران کودکی است.

ابراهیمی اضافه کرد: طبق جلسه‌ای که با اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار شد، بر اساس آمار به‌دست آمده در مدت زمان اجرای این نمایش‌ها، ۳۰۰ دبستان تحت پوشش این برنامه آموزشی و هنری قرار می‌گیرند و درمجموع حدود ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در قالب تئاترهای جذاب، مطالب حوزه سلامت و سبک تغذیه سالم را فرا می‌گیرند.

وی ادامه داد: علت انتخاب قالب تئاتر این است که تئاتر یکی از پیشروترین و اثرگذارترین قالب‌ها در انتقال پیام و مفاهیم فرهنگی است، چرا که پایه این سبک بر قصه بنا شده و قصه‌گویی برای انسان‌ها از ابتدای خلقت جذاب بوده است و هم‌چنان در آینده جذاب خواهد بود.

رئیس اداره توسعه فرهنگ سلامت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در ادامه گفت: در طول تاریخ همیشه قصه و داستان برای انسان‌ها جذاب بوده است، به همین دلیل محور انتقال پیام‌هایمان در حوزه سلامت را قصه‌گویی و نمایش انتخاب کردیم و از هنرمندان شهر اصفهان نیز برای اجرای این نمایش‌ها استفاده شده است.

کد خبر 627686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.