سردردهای مکرر نشانه ابتلا به چه بیماری‌هایی است؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سردردهای مکرر، ممکن است نشان‌دهنده بیماری‌های قلبی یا اختلالات روانی باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سردردهای خوشه‌ای بسیار دردناک هستند و می‌توانند از ۱۵ دقیقه تا سه ساعت هر بار طول بکشد. گروهی از محققان مؤسسه کارولینسکا در استکهلم سوئد به منظور بررسی دلایل بروز سردردهای مکرر، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، بیش از ۳۲۰۰ سوئدی ۱۶ تا ۶۴ ساله که سردردهای خوشه‌ای داشتند را مورد ارزیابی قرار دادند. محققان این افراد را با ۱۶ هزار و ۲۰۰ فرد بدون سردرد مقایسه کردند که از نظر سن، جنسیت و عوامل دیگر مشابه بودند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که به سردردهای خوشه‌ای مبتلا می‌شوند، ممکن است بیش از سه برابر بیشتر در معرض دیگر بیماری‌های دیگر مانند بیماری قلبی یا اختلالات روانی قرار داشته باشند. متخصصان معتقدند که افراد مبتلا به سردرد خوشه‌ای با افزایش خطر ابتلاء به دیگر بیماری‌ها مواجه هستند.

با توجه به داده‌های ارائه شده در این پژوهش، حدود ۹۲ درصد از افرادی که سردردهای خوشه‌ای داشتند، حداقل یک بیماری دیگر نیز داشتند و حدود ۷۸ درصد از افرادی که سردرد خوشه‌ای نداشتند، دو بیماری دیگر داشتند. نتایج مطالعاتی از این قبیل به پزشکان کمک می‌کند تصمیم‌های درستی در زمینه درمان و پیشگیری از بروز سردردهای خوشه‌ای بگیرند.

نتایج این مطالعه در مجله Neurology منتشر شده است.

کد خبر 627609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.