توسعه نرم‌افزاری برای تسهیل تردد در شهر آمریکایی

مدیران تمپا، شهر و بندری در غرب ایالت فلوریدای آمریکا ۲۰۰ نفر داوطلب را به حضور در طرح آزمایشی «جابه‌جایی به عنوان یک سرویس» دعوت کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، داوطلبان طرح آزمایشی جابه‌جایی به عنوان یک سرویس موظف هستند هر ۳۰ روز یک بار به مدت شش‌ماه به یک نظرسنجی سه‌پرسشی پاسخ دهند تا به واسطه آن، عملکرد نرم‌افزار جدید در اکوسیستم جابه‌جایی شهری مورد بررسی قرار گیرد. گزارش‌ها حاکی از آن است که به‌تازگی، هزینه حمل‌ونقل در تمپا به طور قابل‌توجهی افزایش یافته است، بنابراین اقدام جدید در راستای کاهش هزینه سفر شهروندان و به حداقل رساندن انتشار گازهای آلاینده ناشی از عبور و مرور اعمال خواهد شد.

در واقع، ساکنان شهر می‌توانند با نصب نرم‌افزار جدید روی گوشی‌های تلفن همراه خود، بهترین و نزدیک‌ترین مسیر را برای رسیدن به مقصد برگزینند، که این کار از هدر رفتن زمان و پول آن‌ها برای تردد خودداری می‌کند.

نرم‌افزار جدید حمل‌ونقل تمپا برای وسایل نقلیه عمومی نیز کاربرد دارد که علاوه بر کاهش هزینه، خدماتی مانند تهیه آنلاین بلیت، اطلاعات زمان واقعی در مورد مقصد و زمان رسیدن به آن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، ضمن این‌که قابلیت آگاهی از فضاهای مناسب پارک خودروها را نیز برای رانندگان فراهم می‌آورد.

توسعه نرم‌افزاری جدید در تمپا برای تسهیل تردد

افزایش تقاضای طرح تحرک به عنوان یک سرویس

گروهی از محققان اهل انگلستان در اکتبر سال جاری و پس از انجام مطالعات متعدد ادعا کردند که جابه‌جایی به عنوان یک سرویس در سال ۲۰۲۲ حدود ۲۰ میلیارد دلار آمریکا درآمد برای سراسر جهان تولید کرد که این مبلغ تا سال ۲۰۲۷ به ۹۲ میلیارد دلار خواهد رسید. هزینه و راحتی استفاده از این رویکرد مهم‌ترین انگیزه مدیران سراسر جهان به بهره‌گیری هرچه بیشتر از آن به‌شمار می‌رود، به‌طوری که محققان پیش‌بینی کرده‌اند تا سال ۲۰۲۷ حدود ۶۵ درصد از درآمد این رویکرد به واسطه اشتراک شهرهای جهان تأمین شود.

بدیهی است که قابلیت پرداخت هزینه برای یک سفر از طریق یک نرم‌افزار برای شهروندان بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از تأمین هزینه برای رسیدن به یک مقصد از طریق تغییر مسیرهای مختلف خواهد بود و همین امر، گرایش مردم را نیز به بهره‌گیری از استراتژی تحرک به عنوان یک سرویس افزایش خواهد داد.

کد خبر 627461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.