انواع سیگار برای دندان و لثه مضر است

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سیگارهای سنتی و الکترونیکی برای دندان‌ها و لثه‌ها مضر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان مؤسسه ملی تحقیقات دندان‌پزشکی ایالات متحده به منظور بررسی تأثیر انواع سیگار بر سلامت دندان و لثه، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های مربوط به بررسی ارتباط بین سیگار کشیدن و سلامت دندان در میان هزاران مرد و زن را تجزیه و تحلیل کردند. داده‌های جمع‌آوری شده مربوط به سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ بوده است.

حدود ۱۶ تا ۱۹ درصد افراد به صورت منظم سیگار می‌کشیدند، درحالی‌که دو تا سه درصد به ترتیب سیگار یا تنباکوی بدون دود مصرف می‌کردند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سیگارکشیدن خطر ابتلاء به بیماری لثه، خطر لق شدن دندان‌ها و خطر از دست دادن دندان‌ها را به ترتیب ۳۳ درصد، ۳۵ درصد و ۴۳ درصد افزایش می‌دهد؛ همچنین استعمال سیگار با بیش از دو برابر شدن خطر بروز ضایعات پیش سرطانی مرتبط بود.

به گفته محققان، مصرف‌کنندگان دائمی سیگار، سیگارهای الکترونیکی، سیگار برگ، پیپ، قلیان یا تنباکوی بدون دود خطر ابتلاء به مشکلات دندانی و لثه را افزایش می‌دهد. با توجه به نوع تنباکوی مصرفی، این مواد شامل افزایش خطر بروز بیماری لثه، ضایعات پیش سرطانی دهان، از دست دادن استخوان اطراف دندان، لق شدن دندان و از دست دادن دندان به دلیل پوسیدگی دندان یا بیماری لثه می‌شود.

پژوهشگران در این مطالعه متوجه شدند سیگارهای الکترونیکی که گاهی اوقات به عنوان نوع ایمن‌تر دخانیات مورد استفاده قرار می‌گیرد، با ۲۷ درصد بیشتر خطر خونریزی پس از مسواک زدن یا کشیدن نخ دندان مرتبط بود.

کد خبر 627399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.