برداشت از حساب با ترفند بسته مکالمه یلدایی همراه اول

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که در فضای مجازی با ترفند بسته مکالمه یلدایی همراه اول اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی شکایت شهروند اصفهانی مبنی بر اینکه از حساب وی به صورت غیرمجاز برداشت شده است، کارشناسان پلیس موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: در تحقیقات صورت گرفته از شاکی مشخص شد وی در یکی از کانال‌های تلگرامی با تبلیغ بسته مکالمه یلدایی همراه اول مواجه شده و پس از واریز مبلغ ۵۰ هزار ریال از طریق درگاه بانکی جهت دریافت کد فعال‌سازی متوجه شده علاوه‌بر اینکه مکالمه رایگان دریافت نکرده کل موجودی حسابش که ۳۰۰ میلیون ریال بوده نیز برداشت شده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان با بیان اینکه در بررسی‌های اولیه مشخص شد، درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به واریز وجه کرده است، درگاهی جعلی بوده که اطلاعات حساب بانکی وی را به سرقت برده است، تصریح کرد: در نهایت کارشناسان با اقدامات تخصصی و فنی خود موفق به شناسایی و دستگیری فرد کلاهبردار شدند.

وی با اشاره به نزدیک شدن به شب یلدا از تحرک مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از شهروندان به این بهانه، گفت: مجرمان در این ایام با عناوین مختلف شهروندان را برای ورود به درگاه‌های جعلی هدایت کرده و با سرقت اطلاعات کارت بانکی آن‌ها حساب‌هایشان را خالی می‌کنند که در این زمینه باید شهروندان هوشیار بوده و در خریدهای اینترنتی خود به معتبر بودن سایت و داشتن نماد تجارت الکترونیک در آن توجه داشته باشند.

سرهنگ مرتضوی اضافه کرد: از شهروندان درخواست داریم، در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در میان بگذارند.

کد خبر 627281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.