امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه نمایشگاهی در اصفهان

در حاشیه برگزاری بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات و تأسیسات سرمایشی و گرمایشی در اصفهان، تفاهم‌نامه «تقویت روابط تجاری و توسعه همکاری‌های متقابل» میان شرکت نمایشگاه بین‌المللی اصفهان، اتاق مشترک بازرگانی ایران و تاجیکستان و اتاق بازرگانی استان سغد تاجیکستان به امضای طرفین رسید.

به گزارش ایمنا، تفاهم‌نامه سه‌جانبه نمایشگاهی در اصفهان به منظور دستیابی به بازارهای کشورهای دو طرف، تبادل هیئت‌های تجاری، برگزاری رویدادهای تجاری، نمایشگاهی، کنفرانس‌ها و سمینارها، ایجاد شبکه تجاری و جذب سرمایه‌گذاران به امضا و تأیید طرفین رسیده است. همچنین امضاءکنندگان این تفاهم‌نامه در سازماندهی نمایشگاه‌های مشترک یا اختصاصی در زمینه‌های مختلف صنعتی در هر منطقه همکاری خواهند داشت.

براساس متن تفاهم‌نامه هر سه طرف با «شناسایی مشکلات و جستجوی راه حل‌های مناسب، تمام تلاش خود را برای رفع موانعی که ممکن است مانع رشد تجارت و فعالیت‌های بازرگانی شود» انجام می‌دهند.

پیش از امضای تفاهم‌نامه احمدرضا طحانیان، مدیر عامل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان درباره توسعه روابط تجاری با تاجیکستان با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی تأسیسات سرمایشی و گرمایشی اظهار کرد: مفتخریم که میزبان هیئت تجاری کشور تاجیکستان در این رویداد بین‌المللی و تخصصی هستیم و امیدواریم برگزاری این جلسه و امضای تفاهم‌نامه میان نمایشگاه اصفهان و اتاق مشترک بازرگانی ایران و تاجیکستان موجب توسعه روابط تجاری کشور تاجیکستان و ایران شود و هر کدام از طرفین بتوانند از فرصت پیش‌آمده در حوزه روابط تجاری، ارتباطات اقتصادی و نمایشگاهی به خوبی استفاده کنند.

کاظم شیردل، نایب‌رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و تاجیکستان نیز در این جلسه گفت: هدف اصلی ما از هماهنگی و آوردن هیئت تجاری کشور تاجیکستان به شهر اصفهان رسیدن به اهداف مشترک هر دو کشور است؛ همچنین به دنبال توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی کشور ایران و تاجیکستان نیز هستیم.

وی با توجه به انجام برنامه‌ریزی برای افزایش تبادلات اقتصادی افزود: بخش خصوصی باید برای بهبود تجارت برنامه‌ریزی کند، این هیئت تجاری شامل بازرگانان و تولیدکنندگان بنام کشور تاجیکستان است و سابقه چندین سال فعالیت تجاری و اقتصادی را با کشورمان دارد. بنابراین می‌توانیم جهت بهبود و افزایش این روابط تجاری اقدام به برگزاری این قبیل جلسات کنیم.

در پایان این جلسه سه‌جانبه که منجربه امضای تفاهم‌نامه شد، محمدجان سلطان اوویچ، رئیس اتاق بازرگانی واحد سغد کشور تاجیکستان گفت: تردیدی نیست که برگزاری این گونه جلسات سهم بسزایی در بهبود شرایط اقتصادی کشورها خواهد گذاشت.

وی با تاکید به توسعه روابط تجاری در بخش‌های مختلف افزود: هر دو کشور ایران و تاجیکستان زمینه‌های همکاری مشترک بسیاری دارند، مانند گردشگری، معدن و صنعت، سیستم‌های گرمایش و سرمایش، توسعه خطوط هوایی و راه‌آهن و این همه برای توسعه روابط اقتصادی بسیار ضروری است.

رئیس اتاق بازرگانی واحد سغد با توجه به اهمیت گردشگری و رونق این بخش گفت: ما به عنوان فعالان اقتصادی کشور تاجیکستان باور داریم رشد همگرایی در بخش گردشگری موجب تحکیم روابط میان هر دو کشور خواهد شد.

در حاشیه این جلسه، این هیئت بازرگانی بیست‌نفره به همراه هیئت تجاری از کشور بلاروس از نمایشگاه تأسیسات بازدید به عمل آورده و در جلساتی با برخی غرفه‌داران و افراد مؤثر در این صنعت گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند.

امضا تفاهم‌نامه سه‌جانبه نمایشگاهی در اصفهان

کد خبر 627191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.