علائم رایج سنگ کیسه صفرا چیست؟

سنگ کیسه صفرا باعث بروز علائم رایجی مانند اسیدیته شدن بیش از حد، حالت تهوع و درد شکم می‌‎شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کیسه صفرا اندام کوچکی است که در ناحیه پایین کبد قرار دارد، کیسه صفرا با ذخیره صفرا و ترشح آن درون روده کوچک هنگام ورود غذا به فرآیند هضم و گوارش کمک می‌کند. صفرا مایعی است که در کبد تولید می‌شود و شامل موادی مانند کلسترول، بیلی‌روبین و نمک‌های صفراوی است. سنگ کیسه صفرا مواد جامدی است که در کیسه صفرا تشکیل می‌شود. زمانی که کلسترول و رنگدانه‌های صفرا به یکدیگر بپیوندند و ذره‌های سختی ایجاد کنند، سنگ صفرا به وجود می‌آید.

سنگ کیسه صفرا باعث بروز علائم رایجی مانند اسیدیته شدن بیش از حد، حالت تهوع و درد شکم می‌شود؛ البته این سنگ‌ها می‌توانند با گذشت زمان باعث بروز عوارض بیشتری شوند. بنابراین توصیه می‌‎شود که به علائم ذکر شده توجه داشته باشید و در صورت مشاهده دل درد مکرر، حالت تهوع و استفراغ، به پزشک مراجعه کنید.

به منظور تشخیص سنگ کیسه صفرا، از بیمار خواسته می‌‎شود آزمایش خون و سونوگرافی انجام دهد. گاهی اوقات سی‌تی‌اسکن نیز می‌تواند برای بیمار مفید واقع شود. پزشک پس از تائید تشخیص این بیماری، یک روند درمانی مناسب را به بیمار پیشنهاد خواهد کرد. گاهی اوقات، ممکن است لازم باشد فرد برای برداشتن کیسه صفرا عمل جراحی انجام دهد. بیماران پس از برداشتن کیسه صفرا، می‌توانند رژیم غذایی عادی خود را ادامه دهند.

کد خبر 627042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.