مصرف بادام اشتها را بهبود می‌بخشد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بادام باعث بهبود هورمون‌های تنظیم‌کننده اشتها می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان استرالیایی به منظور تاثیر مصرف بادام بر میزان اشتها، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۱۴۰ بزرگسال بین ۲۵ تا ۶۵ سال مبتلا به چاقی و اضافه وزن را مورد ارزیابی قرار دادند. به این افراد به صورت تصادفی یک میان‌وعده داده شد؛ ۶۸ نفر بادام و ۷۲ نفر دیگر میان‌وعده سرشار از کربوهیدرات دریافت کردند، این دو میان‌وعده کالری یکسانی داشتند.

محققان پس از اندازه‌گیری تغییرات هورمونی شرکت‌کنندگان، از آن‌ها ۳۰ دقیقه، یک ساعت و دو ساعت پس از مصرف میان‌وعده، در مورد میزان اشتهایشان سوال کردند. پاسخ لیپید C در گروهی که بادام مصرف کرده بودند، ۴۷ درصد کاهش یافت، این هورمون منعکس‌کننده سطح انسولین تولیدشده توسط لوزالمعده است. دیگر هورمون‌های وابسته به گلوکز سرکوب‌کننده اشتها نیز برای افرادی که بادام مصرف کرده بودند افزایش یافت.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مصرف بادام به عنوان میان‌عده ممکن است باعث بهبود هورمون‌های تنظیم‌کننده اشتها در مقایسه با میان‌وعده‌های پرکربوهیدرات شود. به گفته پژوهشگران، بادام به دلیل داشتن پروتئین و چربی‌های سالم فواید سلامتی شناخته شده‌ای دارد، همچنین ممکن است باعث تقویت سیری شود که می‌تواند به مهار گرسنگی و مدیریت سالم وزن نیز کمک کند.

کد خبر 626725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.