اوپن سی OpenSea پلتفرم خرید و فروش توکن های غیرقابل‌ معاوضه NFT

OpenSea یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) مستقر در نیویورک است که به کاربران امکان خرید و فروش توکن های غیرقابل تعویض را می دهد.

به گزارش ایمنا، بازار NFT در مقایسه با دیگر بازارهای غیرمتمرکز مانند ارزهای دیجیتال نسبتاً جدید است و با توجه به قیمت چشمگیر NFT ها در این روزها، افراد عادی بیشتر به سمت این بازار روی آورده‌اند. ماهیت و روش خرید و فروش NFT کمی متفاوت است و بازار جداگانه‌ای دارد که با ظهور بازارهای مختص به این حوزه تا حدودی معاملات NFT ها آسان شده است. Opensea یکی از بهترین بازارچه‌های فعال NFT است که بنیان‌گذاران آن، این پلتفرم را اولین و بزرگ‌ترین بازار NFT در جهان می‌دانند.

ان اف تی

ان اف تی NFT توکن‌های غیرقابل‌معاوضه هستند. آن‌ها به‌عنوان یک گواهی مالکیت دیجیتالی غیرتکراری برای هر نوع دارایی دیجیتالی صادر می‌شوند. در واقع، NFT یک قرارداد هوشمند است که با استفاده از پلتفرم‌های اپن سورس (که هرکسی می‌تواند از سایت‌هایی مثل گیت‌هاب دانلود کند) تنظیم و برای ایمن‌سازی آن به‌صورت دیجیتالی استفاده می‌شود. پس از نوشتن، می‌توان آن را ذخیره یا به‌طور دائمی در قالب یک رمز (معمولاً به نام توکن ERC 721) در یک شبکه بلاک‌چین مثل اتریوم منتشر کرد.

برخی از اشکال محبوب NFTها شامل GIF، Jpegs و فیلم و همین‌طور تویئت‌ها هستند. اما درواقع هر دارایی دیجیتالی با توجه به خواست سازنده و طراح آن امکان تبدیل‌شدن به NFT را دارد. این در صورتی است که سازنده‌ی آن بخواهد یک دارایی منحصربه‌فرد داشته باشد. مثل مقالات ISI یا بلیت‌های کنسرت‌ها که متعلق به یک نفر و منحصربه‌فرد هستند.

اوپن سی OpenSea پلتفرم خرید و فروش توکن های غیرقابل‌ معاوضه NFT

پلتفرم اوپن سی

چند سال پیش شنیدن اینکه کسی کالایی دیجیتال و غیرقابل لمس می‌خرد کمی خنده دار و دور از ذهن بود؛ مردم فقط کالاهای فیزیکی را ارزشمند می‌دانستند و از نظر آن‌ها لزومی نداشت کسی برای کالایی که حتی قابل لمس هم نیست هزینه‌ای بپردازد. اما حالا با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن دنیای متاورس، این کار دیگر دور از ذهن و غیر قابل باور نیست. حالا مردم حاضر هستند هزینه‌های زیادی بابت کالاهای دیجیتالی مثل آواتارهای کارتونی پرداخت کنند.

NFTها بخش جدا نشدنی دنیای متاورس هستند. کاربران در این دنیای مجازی انواع کلکسیون‌های هنری و خاص که به صورت دیجیتالی عرضه می‌شوند را می‌خرند و از آن پس مالک آن‌ها به شمار می‌روند. حالا کسانی که در دنیای بلاکچینی کسب و کاری را مدیریت می‌کنند یا فعالیت خاصی دارند، کمتر از عکس‌های شخصی برای پروفایل‌شان استفاده می‌کنند و بیشتر از آثار هنری که در متاورس به فروش می‌رسند، استفاده می‌کنند. برای اینکه بتوان یک اثر هنری را خریداری کرد، نیاز به بازار پلتفرم NFTها دارید، اوپن سی یک پلتفرم مخصوص خرید و فروش NFT است که می‌توان آن را به عنوان بزرگترین بازار فروش کالاهای دیجیتالی شناخت.

بازار اوپن سی با رابط کاربری فوق‌العاده راحت و ساده خود، امکان خرید و فروش NFT‌ها را حتی برای کاربران مبتدی هم آسان می‌کند. این بازار P2P یا همتا به همتا است و فضایی را ایجاد می‌کند که علاقه مندان به NFT بتوانند بدون هیچ مشکلی معاملات خود را به صورت مستقیم با یکدیگر با پرداخت کمترین کارمزد انجام دهند. بیشترین میزان فروش NFT در دنیا در بازار opensea انجام می‌شود، به همین دلیل این پلتفرم مورد توجه بسیاری از معامله‌گران قرار دارد.

ارزش بازار اوپن سی

در آگوست سال ۲۰۲۱ پروژه اوپن سی توانست رکورد حجم معاملات ۳.۵ میلیارد دلاری را از آن خود کند. این پروژه در سال ۲۰۲۰ با حجم ۲۱ میلیون دلار به فعالیت خود ادامه می‌داد و تنها در طی یک سال توانست رشدی ۱۲ هزار درصدی را تجربه کنید. این رشد به موفقیت چشمگیر پروزه اوپن سی افزود و موجب بالا رفتن ارزش این بازار شد. در این پروژه افراد مختلفی مثل مارک کوبان (Mark Cuban)، کوین دورانت (Kevin Durant) یا اشتون کوچر (Ashton Kutcher) هم سرمایه‌گذاری کردند که سرمایه آن‌ها باعث افزایش ارزش بازار اوپن سی شد.

اوپن سی OpenSea پلتفرم خرید و فروش توکن های غیرقابل‌ معاوضه NFT

کیف پول‌های اوپن سی

کیف پول‌های مختلفی توسط بازار اوپن سی پشتیبانی می‌شوند. شما باید برای معامله NFTهای خود در این بازار از کیف پول مناسبی استفاده کنید.

  • متامسک (MetaMask)
  • کوین‌بیس (Coinbase)
  • تراست‌والت (Trust Wallet)
  • بیتسکی (Bitski)

شبکه‌های پشتیبان اوپن سی

بازار اوپن سی مبتنی بر شبکه‌های بلاکچینی اتریوم و پالیگان است.

شبکه اتریوم (Ethereum)

با وجود اینکه شبکه اتریوم یک شبکه بلاکچینی معروف است اما با این حال کارمزد معاملات در آن بسیار گران است. این شبکه مقیاس‌پذیری ضعیفی نیز دارد و نقل و انتقالات انواع NFTها در آن هزینه زیادی برای کاربران می‌تراشد. با این حال باز هم اتریوم به عنوان مهمترین ارز پایه در تمام دنیا برای NFT‌ها به شمار می‌رود و در بازار اوپن سی نیز از آن به عنوان ارز غالب استفاده می‌کنند.

شبکه پالیگان (Polygon)

توسعه‌دهندگان بازار اوپن سی سعی کردند که با استفاده از شبکه پالیگان، نقص‌هایی که در شبکه اتریوم وجود داشت را برطرف کنند. این شبکه مبتنی بر لایه دوم اتریوم فعالیت می‌کند و تراکنش‌های کاربران به جای اتریوم در شبکه پالیگان انجام می‌شود. یکی از چشمگیرترین مزیت‌های پالیگان نسبت به اتریوم وجود هزینه‌های اندک بابت پرداخت کارمزدها است. این شبکه با سرعت مناسب خود نیز محبوبیت زیادی بین کاربران به دست آورد. شما به راحتی می‌توانید پروژه‌های NFT خود را در بازار اوپن سی از شبکه اتریوم به شبکه پالیگان انتقال دهید.

مزایای استفاده از OPENSEA

  • خریدهای ناشناس

OpenSea اصول کلی نیمه ناشناس بودن ارزهای دیجیتال را تقویت می‌کند. بازار نیازی به ایجاد حساب کاربری ندارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کیف پول رمزنگاری خود را متصل کنید. این بدان معناست که در واقع، هنگام فروش یا خرید NFT، اطلاعات خود را به اشتراک نمی‌گذارید.

با این حال، لازم به ذکر است که OpenSea بیان می‌کند که ممکن است اطلاعات شخصی شما را جمع آوری کند. پلتفرم می‌گوید که این کار را برای بهبود خدمات خود انجام می‌دهد. آنها همچنین ممکن است آدرس بلاک چین مورد استفاده در سایت را جمع آوری کنند. با این حال، هنگام انجام معاملات، این اطلاعات باید از خریداران دیگر پنهان شود.

  • بیش از ۲۰۰ گزینه پرداخت

OpenSea اقلام دیجیتالی را در بلاک چین می‌فروشد. بنابراین، تراکنش‌ها معمولاً با استفاده از ارزهای دیجیتال انجام می‌شوند. OpenSea از بیش از ۲۰۰ گزینه تأمین مالی پشتیبانی می‌کند که اتر محبوب ترین روش پرداخت است. فقط پرداخت‌های ارز دیجیتال توسط این پلتفرم پذیرفته می‌شود. این پلتفرم امکان فروش ثانویه را فراهم می‌کند. چندین گزینه پرداخت وجود دارد، از جمله استیبل کوین، ارزهای اصلی یا سکه‌هایی مانند wBTC. اساساً، تمام پرداخت‌های روی پلتفرم، از جمله کارمزد تراکنش و گاز، با استفاده از ETH انجام می‌شود.

اوپن سی OpenSea پلتفرم خرید و فروش توکن های غیرقابل‌ معاوضه NFT

  • تعداد زیادی مجموعه

OpenSea در حال حاضر بیش از ۲۰ میلیون دارایی متعلق به کاربر را فهرست می‌کند. در حالی که بیشتر وب‌سایت‌های NFT روی یک جایگاه متمرکز هستند، این پلتفرم چندین مورد را فهرست می‌کند. کاربران می‌توانند گزینه‌های مختلفی را برای فهرست کردن NFT های خود انتخاب کنند. اینها را می‌توان در حراج یا با قیمت ثابت فروخت. آثار هنری محبوب ترین مقوله در حال حاضر است. همچنین کلکسیون‌ها، کارت‌های معاملاتی و انواع توکن های کاربردی برای فروش در دسترس هستند. OpenSea میزبان بیش از ۲۰۰ دسته دارایی دیجیتال است. این پلتفرم شامل یک جدول رتبه بندی است که NFT های برتر را بر اساس ارزش بازار نشان می‌دهد. این به صورت ساعتی به روز می‌شود.

  • انجمن فعال

علاقه به NFT در سال گذشته به شدت افزایش یافته است. همانطور که قبلاً ذکر شد، OpenSea بزرگترین بازار NFT است. این پلتفرم جامعه بزرگ و فعالی از کاربران دارد. در ماه ژانویه، گزارش شد که OpenSea به ۱ میلیون کاربر رسیده است. اکنون ارزش بازار آن ۱۳.۳ میلیارد دلار است. بیشترین حجم دارایی CryptoPunks و Bored Ape Yacht Club NFT است. شهرت این NFT ها فراتر از جامعه کریپتو رفته است. در سال گذشته وارد فرهنگ پاپ شده است. این به صدها هزار کاربر جدید برای OpenSea ترجمه شده است.

  • اپلیکیشن موبایل

OpenSea اولین برنامه خود را برای اندروید و iOS در سپتامبر ۲۰۲۱ راه اندازی کرد. این برنامه به عنوان یک گالری عمل می‌کند. این به کاربران امکان می‌دهد آثار هنری را مرور کنند و لیست‌ها را به اشتراک بگذارند. این نرم افزار به شما امکان می‌دهد مجموعه NFT خود را مشاهده و مدیریت کنید. این برنامه برای تحقیق در مورد NFT مفید است. برنامه تلفن همراه OpenSea، مشابه رقبای صنعتی Rarible، در حال حاضر اجازه تراکنش را نمی‌دهد. با این حال، این شرکت می‌گوید که این بخشی از یک برنامه گسترده‌تر است. هدف نهایی گسترش بیشتر استفاده از NFT است.

کد خبر 626625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.