داروی سرطان سینه که احتمال زنده‌ماندن بیماران را افزایش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که یک داروی نسبتا جدید، احتمال زنده‌ماندن افراد مبتلا به سرطان سینه را که دیگر درمان‌ها پاسخ نداده‌اند، افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان پس از انجام آزمایش‌ها و بررسی‌های متعدد به این نتیجه رسیدند که داروی آنتی‌بادی هدفمند به نام Trastuzumab Deruxtecan (T-DXD) که با نام تجاری Enhertu به فروش می‌رسد، به صورت قابل‌توجهی عملکرد بهتری نسبت به یک داروی آنتی‌بادی قدیمی‌تر داشته و باعث شده است تعداد ماه‌هایی که زنان بیمار بدون پیشرفت سرطان خود زنده بمانند، چهار برابر شود.

T-DXD در مقایسه با روش شیمی‌درمانی استاندارد، تعداد ماه‌های زنده‌ماندن بیماران بدون اینکه سرطان پیشرفت کند را بیش از دو برابر افزایش می‌دهد و خطر مرگ‌ومیر را نیز ۳۴ درصد کاهش می‌دهد. این دارو با هدف کمک به بیمارانی که به سرطان‌های سینه HER2 مثبت هستند، استفاده می‌شود. HER2 پروتئینی است که باعث رشد سلول‌های سرطانی سینه می‎‌شود، تقریباً ۲۰ درصد بیماران دارای تومورهایی با سطح بالایی از HER2 هستند.

قسمت آنتی‌بادی داروی T-DXD با گیرنده‌های HER2 به تومور سرطان سینه متصل می‌شود و توانایی پروتئین در تقویت رشد سرطان را مسدود می‌کند. در نهایت می‌توان به این نتیجه رسید که این دارو باعث افزایش بقای زنان مبتلا به نوع خاصی از سرطان سینه پیشرفته می‎‌شود که دیگر درمان‌ها به بهبود آن‌ها کمکی نکرده است.

کد خبر 626505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.