ضرورت امیدآفرینی و نشاط برای تحول در عرصه تبلیغات اسلامی

نشست هم‌اندیشی مبلغان و فعالان فرهنگی اصفهان با موضوع «مسجد تراز انقلاب اسلامی و نقش آن در جذب جوانان و نوجوانان» در اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمویم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نشست هم‌اندیشی با موضوع «مسجد تراز انقلاب اسلامی و نقش آن در جذب جوانان و نوجوانان» با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی ماندگاری برگزار شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام فوقی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به سخنان شهید بهشتی (ره) مبنی بر اینکه انقلاب با چهره‌ها و دل‌های افسرده تضمین شدنی نیست، اظهار کرد: همه باید با دل‌های پرشور و چهره‌های شاد، در عرصه جهاد تبیین و نشر خوبی‌ها پیش برویم.

وی گفت: در عرصه کنونی، نباید در زمینه پاسخ به نیازهای کاذب و شاید نیازهای واقعی نوجوانان و نوجوانان، درحالی‌که دشمن همه توانش را برای مأیوس کردن مردم به کار گرفته است، سکوت کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در خدمت همه فعالان فرهنگی و نخبگان دینی و فکری استان است، تأکید کرد: اگر امروز حرف از تحول در تبلیغ می‌زنیم، منظور تبلیغی است که متکی بر چهارچوب‌های فکری و زیرساخت‌های دینی است.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی ماندگاری با تأکید بر اینکه کارهای فرهنگی و تربیتی مبلغان باید مستند به نقل و عقل، کارشناسانه، قابل فهم و کاربردی و مصداقی باشد، اظهار کرد: جوان و نوجوان، آنچه دارای این ویژگی‌ها باشد را بیشتر و بهتر می‌پذیرد.

وی با تأکید برداشتن شور و انگیزه در انجام فعالیت‌های فرهنگی، افزود: کسی که آدرسی مانند قرآن و عترت دارد، پشتیبانی مانند خدا دارد و چشم‌انداز روشنی مانند ظهور دارد، حق ناامیدی ندارد؛ باید امیدوارانه و با محوریت مساجد از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

این خطیب کشوری گفت: اگر با نیاز مخاطب حرکت کنیم پذیرش می‌کند، اگر با ظرفیت مخاطب حرف بزنیم عقلش ادراک می‌کند و اگر با علاقه مخاطب حرف بزنیم، جذب می‌شود.

وی با بیان اینکه هجمه‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی به خاطر عصبانیت آنان از پیشرفت‌های ایران اسلامی است، گفت: موفقیت ما در امیدواری و نگاه کلان به سیره رفتاری ائمه معصومین (ع) و بزرگان مکتب است.

در ادامه هر یک از شرکت‌کنندگان، طرح‌ها، نظرات و پیشنهادهای خود را در خصوص فعالیت‌های مؤثر در حوزه کودک، نوجوان و جوان بیان کردند.

تقویت مبانی اعتقادی، تبیین خوبی‌ها، توجه به اقتصادِ فرهنگ، کادرسازی، توانمندسازی طلاب و روحانیون، شناخت و استفاده از ابزار به‌روز و ابتکار در عرصه تبلیغ، از جمله محورهای بیان‌شده بود.

کد خبر 626454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.