باکتری‌های روده علائم افسردگی را تشدید می‌کند

نتایج بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که باکتری‌های روده در ابتلا به افسردگی نقش دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، میکروبیوم روده به باکتری‌ها و دیگر میکروارگانیزم‌هایی که در دستگاه گوارش زندگی می‌کند، اشاره دارد. متخصصان معتقدند که نقش این میکروب‌ها بسیار بیشتر از کمک به هضم غذا است.

گروهی از محققان دانشگاه آکسفورد در انگلستان به منظور بررسی تأثیر باکتری‌های روده بر علائم افسردگی، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها در این پژوهش ۱۳ گروه باکتری را که مربوط به افزایش خطر ابتلاء به علائم افسردگی بود را شناسایی کردند.

نتایج بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که بعضی از باکتری‌ها ممکن است علائم افسردگی را تشدید کند، درحالی‌که بعضی دیگر ممکن است نقش محافظ داشته باشند. متخصصان تاکید کردند که این یافته‌ها ثابت نمی‌کند که هیچ‌یک از مشکلات روده باعث ایجاد افسردگی می‌شود.

به گفته پژوهشگران، افسردگی می‌تواند باعث شود افراد از رژیم غذایی مناسبی پیروی نکنند؛ رژیم غذایی عامل اصلی آرایش باکتری‌های روده است، بنابراین می‌تواند دلیلی برای وجود این ارتباط باشد.

درصورتی‌که مطالعات آینده ثابت کند که نبود تعادل باکتری‌ها در واقع در افسردگی دخیل است و علائم آن را تشدید می‌کند، می‌تواند باعث ایجاد درمان‌های جدید شود.

کد خبر 626237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.