دستکش طلایی جام‌جهانی به کدام دروازه‌بان می‌رسد؟

در پایان جام جهانی قطر، چهارمین برنده جایزه دستکش طلایی از سال ۲۰۱۰ به این‌سو مشخص خواهد شد.

به گزارش ایمنا، جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به هفته پایانی خودش رسیده و علاقه‌مندان به فوتبال در سرتاسر جهان خودشان را برای تماشای مسابقات نیمه‌نهایی و آشنایی با فینالیست‌های این دوره از رقابت‌ها آماده می‌کنند.

اما با نزدیک‌شدن به پایان جام، سوژه جذابی که طرفداران فوتبال به دنبال آن هستند، اطلاع از برندگان جوایز فردی مسابقات نظیر کفش طلا، توپ طلا، دستکش طلا و جایزه بهترین بازیکن جوان جام است.

دستکش طلایی جام‌جهانی به کدام دروازه‌بان می‌رسد؟

از جام جهانی ۲۰۱۰ به این سو، جایزه دستکش طلایی به برترین دروازه‌بان جام اعطا می‌شود. جایزه‌ای که به جز دوره قبل، به دروازه‌بان تیم برنده جام جهانی اهدا شده و ایکر کاسیاس در سال ۲۰۱۰ و مانوئل نویر در سال ۲۰۱۴ برنده این جایزه شدند و در نهایت تیبو کورتوا، گلر تیم سوم جام جهانی روسیه در سال ۲۰۱۸ آن را به خودش اختصاص داد.

در این دوره از مسابقات اما، می‌توان با قاطعیت گفت برترین گلرهای جام همچنان در قطر حضور دارند؛ بونو، لیواکوویچ، لوریس و امیلیانو مارتینز چهار دروازه‌بان حاضر در مرحله نیمه‌نهایی هستند که هر چهار نفر آن‌ها می‌توانند از شانس بالایی برای دریافت دستکش طلایی برخوردار باشند.

بونو، گلر تیم ملی مراکش با عملکرد شگفت‌انگیز خودش در مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل اسپانیا، یک تنه تیمش را از ضیافت پنالتی‌ها برنده خارج کرد و در ادامه هم مقابل پرتغال نمایشی چشمگیر داشت.

دستکش طلایی جام‌جهانی به کدام دروازه‌بان می‌رسد؟

امیلیانو مارتینز هم با مهار دو پنالتی مقابل هلند و البته بازی‌های درخور در طول جام، این فرصت را دارد تا با حضور آرژانتین در فینال، این جایزه را از آن خود کند.

لیواکوویچ اما پدیده این دوره از مسابقات بود. گلری که با کلین‌شیت در برابر بلژیک در مرحله گروهی تیمش را به یک‌هشتم رساند و در آنجا مقابل ژاپن با مهار سه پنالتی شاهکار کرد. او در برابر برزیل هم ۱۱ مهار داشت تا با گرفتن ضربه پنالتی رودریگو همه چیز را برای صعود دوباره کروات‌ها به نیمه‌نهایی آماده کند.

دستکش طلایی جام‌جهانی به کدام دروازه‌بان می‌رسد؟

گزینه بعدی دریافت این جایزه، هوگو لوریس است. کاپیتان تیم ملی فرانسه که در دوره گذشته با وجود نمایش قابل قبول و قهرمانی، رقابت برای دریافت دستکش طلایی را به تیبو کورتوا باخت اما در این دوره می‌تواند در صورت قهرمانی، نظر کارشناسان فیفا را برای اهدای این جایزه به خودش متقاعد کند.

گفتنی است که این جایزه در پایان بازی مسابقات به برترین دروازه‌بان اعطا خواهد شد.

منبع: ورزش سه

کد خبر 626191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.