۵۳۷ مدرسه اصفهان امسال ایمن‌سازی می‌شود

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: ۱۰درصد مدارس معادل ۵۳۷ باب مدرسه ازمجموع ۵۳۷۶ مدرسه استان اصفهان را در سال‌ جاری با اعتباری که در حوزه تربیت‌بدنی تأمین شده، ایمن‌سازی خواهیم کرد.

آذرکیوان امیرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه ایمن‌سازی فضاهای ورزشی در مدارس به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مباحث موجود در زمینه برگزاری مسابقات و فضاهای ورزشی استان است، اظهار کرد: معضلاتی درباره ایمن‌سازی سطوح، میله‌های والیبال، بسکتبال، تیرهای دروازه و سکوهای برگزاری مراسم صبحگاه وجود دارد که باید نسبت به ایمن‌سازی همه فضاهای موجود در مدارس که احتمال بروز کوچک‌ترین آسیب برای دانش‌آموزان می‌رود، به‌صورت ویژه اقدام کرد.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد مدارس استان اصفهان برای برگزاری مسابقات ورزشی درون مدرسه‌ای جزو مدارس از اهداف آموزش و پرورش است، افزود: ۳۱۰ هزار و ۵۰۲ نفر از دانش‌آموزان و ۱۵۶۱ آموزشگاه را در استان تحت پوشش قرار می‌دهد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: مسابقات ورزشی در مجموعه وزارت آموزش و پرورش امسال به‌نام شهدای دانش‌آموز مدارس زینبیه و ثارالله میانه مزین شده است که ۳۸ نفر از دانش‌آموزان در سال ۶۱ به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اهداف عمومی و اختصاصی برگزاری مسابقات درون‌مدرسه‌ای، گفت: برگزاری این مسابقات در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و مدرسه به‌عنوان یک ظرفیت بزرگ و کانون حضور دانش‌آموزان، باید مورد توجه جدی قرار گرفته شود و مشارکت‌طلبی محصلان را در این زمینه افزایش دهیم.

امیرپور خاطرنشان کرد: امسال حدود چهار میلیارد تومان برای خرید تجهیزات ورزشی از مجموعه وزارت آموزش و پرورش جذب کردیم که تجهیزات ورزشی لازم برای مدارس خریداری شده است که به‌زودی در تمام مدارس استان توزیع خواهد شد.

کد خبر 626128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.