تاثیر بیماری آسم بر سلامت قلب

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که آسم مداوم ممکن است بر قلب افراد تاثیر بگذارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان دانشگاه ویسکانسین-مدیسن آمریکا به منظور بررسی تأثیر بیماری آسم بر سلامت قلب، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، بیش از ۵۰۰۰ مرد و زن را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که در شریان‌های کاروتید ۶۷ درصد افرادی که آسم مداوم داشتند، پلاک ایجاد شده بود. احتمال ایجاد پلاک در شریان‌های کاروتید افراد مبتلا به آسم مداوم در مقایسه با افراد بدون آسم، تقریباً دو برابر است.

به گفته پژوهشگران، افراد مبتلا به آسم مداوم در مقایسه با افراد بدون آسم، سطوح بالاتری از نشانگرهای التهابی داشتند. تجمع پلاک ممکن است با شدت آسم و مدت زمانی که فردی از این بیماری رنج می‌برد، مرتبط باشد. محققان خاطرنشان کردند که این پلاک‌ها ممکن است پاسخی به التهاب ناشی از آسم باشد.

با این وجود، مطالعه انجام شده نمی‌تواند ثابت کند که آسم باعث ایجاد پلاک در شریان‌های کاروتید می‌شود، فقط ممکن است این دو مورد با یکدیگر مرتبط باشند. توصیه شده است که افراد مبتلا به آسم به صورت مداوم به عوامل خطر قلبی‌عروقی که قابل کنترل هستند مانند رژیم غذایی، ورزش کردن، پایین نگه داشتن فشار خون، کلسترول و وزن بدن خود توجه کنند.

کد خبر 626024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.