توسعه گردشگری میان اصفهان، سن‌پترزبورگ و مسکو دنبال می‌شود

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: یکی از مهم‌ترین محورهای مذاکرات هیئت تجاری و فرهنگی شهر اصفهان با مسئولان روسی تلاش برای توسعه گردشگری میان شهرهای اصفهان، سن‌پترزبورگ و مسکو بود.

به‌گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، علیرضا ایزدی اظهار کرد: کشور بزرگ روسیه با بیش از ۱۷ میلیون کیلومترمربع وسعت و نزدیک به ۲۰۰ میلیون نفر جمعیت و دارا بودن تنوع قومی و جمعیتی و همچنین با توجه به اینکه دارای رابطه دیرینه‌ای با ایران است و از گذشته‌های دور نیز مرزهای مشترکی با ایران دارد، از موقعیت مناسبی برای گسترش مقوله گردشگری با اصفهان برخوردار است.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز وافری که به شناخت بازارهای هدف جدید گردشگری برای استان اصفهان داریم، به نظر می‌رسد اصفهان می‌تواند مقصد مناسبی برای گردشگران روسی باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان افزود: امروزه شاهدیم درصد قابل توجهی از گردشگری کشورهای جنوب خلیج فارس به سفر گردشگران روسی اختصاص یافته، حال سوال این است که چرا ایران به‌ویژه اصفهان نتواند از این فرصت مناسب بهره‌برداری کند؟

وی تصریح کرد: امروز همه ما موظف هستیم تا با بهره‌گیری از علم بازاریابی و تبلیغات مناسب جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی و گونه‌های مختلف گردشگری همچون گردشگری سلامت، به جذب گردشگر از این بازار بزرگ در شمال کشور خود اقدام کنیم.

ایزدی تأکید کرد: طی سه سال گذشته تفاهم‌نامه‌های مشترکی به‌منظور توسعه گردشگری میان اصفهان و شهرهای سن‌پترزبورگ و مسکو در روسیه منعقد شد، اما شیوع چندباره ویروس کرونا این رخداد م را به تأخیر انداخت، لذا طی هفته گذشته این دو شهر میزبان هیئتی تجاری و فرهنگی شامل مسئولان نهادهای فرهنگی و فعالان تجاری اصفهان بودند، لذا یکی از مهم‌ترین محورهای مذاکرات این هیئت با مسئولان روسی تلاش برای توسعه گردشگری میان شهرهای اصفهان، سن‌پترزبورگ و مسکو بود.

کد خبر 625095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.