درخشش خبرگزاری ایمنا در جشنواره رسانه‌ای «گمبرون شهر»

نخستین جشنواره رسانه‌ای((گمبرون شهر)) با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد. که خبرگزاری ایمنا توانست دو مقام برگزیده جشنواره را کسب کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آئین اختتامیه جشنواره رسانه‌ای " گمبرون شهر" با حضور مهدی نوبانی شهردار بندرعباس، فاطمه جراره رئیس شورای شهر و یعقوب دبیری نژاد و عیسی عباسی اعضای شورا، مریم پاسالار مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندرعباس و خبرنگاران حوزه شهرداری برگزار شد.

مهدی نوبانی، شهردار بندرعباس در این مراسم با بیان اینکه تقویت حوزه خبر و رسانه شهرداری با ارتباطات گسترده اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: جشنواره رسانه‌ای گمبرون شهر با هدف تقویت حوزه رسانه و خبر شهر و شهروند برگزار شد که انتظار داریم اصحاب رسانه و فرهنگ در بحث اطلاع رسانی، تحلیل، پژوهش و نقد منصفانه ما را همراهی کنند.

نقش رسانه‌ها در امیدآفرینی شهروندان

فاطمه جراره، رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این مراسم، به نقش اصحاب رسانه و تأثیرگذاری قلم در جامعه مطالبی بیان کرد و گفت: اصحاب رسانه با انعکاس عملکرد و تصمیمات مدیریت شهری، نقش به سزایی در امیدآفرینی و افزایش اعتماد شهروندان به شهرداری ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: بدون شک اگر اقدامات و خدمات مدیریت شهری در شرایط و زمان مناسب انعکاس پیدا نکند، اثرگذاری لازم را در بین شهروندان نخواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس عنوان کرد: همچنین در عرصه‌های مدیریت شهری و روستایی، نقش رسانه‌ها در پویایی و زنده نگه داشتن حیات شهری و روستایی از طریق اطلاع رسانی به موقع و دقیق موضوعات به شهروندان، کمک به حل چالش‌های مدیریت شهری و روستایی، کاهش نارضایتی و ایجاد زمینه همگرایی و سرعت بخشی به تعامل مردم و مدیران شهری و روستایی، افزایش حضور مردم از طریق رسانه‌ها در برنامه‌های شهرداری‌ها برای پاسخگویی به نیازهای شهری و روستایی و ارائه آموزش‌های شهرنشینی، خطیر و با اهمیت است.

وی گفت: تعامل و همکاری رسانه‌ها با مجموعه شهرداری قابل تقدیر است و رسانه‌ها می‌توانند با انتقادات، پیشنهادات و نظرات سازنده خود به مجموعه شهرداری در حوزه‌های مختلف کمک کنند.

استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در توسعه شهر بندرعباس

مریم پاسالار، دبیر جشنواره گمبرون شهر اظهار کرد: با هدف ایجاد رقابت مثبت و افزایش مشارکت رسانه‌ها پیرامون اخبار شهرداری بندرعباس و استفاده از ظرفیت‌های موجود در رسانه‌ها در توسعه شهر بندرعباس نخستین جشنواره رسانه‌ای گمبرون شهر برگزار شده است.

وی افزود: این جشنواره با موضوعاتی همچون محیط زیست، عمران و آبادانی، شهر هوشمند و الکترونیک، هویت و کالبد شهری، فرهنگ شهروندی در دو بخش اصلی و ویژه برگزار شد.

دبیر جشنواره گمبرون شهر ادامه داد: بخش‌های اصلی جشنواره شامل خبر، تیتر مصاحبه، گزارش خبری (تحلیلی)، یادداشت، گزارش تصویری (عکس، انیمیشن، اینفوگرافی) و بخش ویژه نیز شامل دوستدار کودک و شهر خلاق، استاندارسازی فضای پارک‌ها و احداث پارک کودک و مادر بود که ۸۸ اثر با بیش از ۳۰ شرکت کننده به این جشنواره ارسال گردید و از بین آثار ارسالی به جشنواره ۱۸ اثر برگزیده شد و در بخش فیلم و عکس نیز اثری ارسال نشده بود.

وی اظهار کرد: امیدواریم با همراهی رسانه‌ها بتوانیم شاهد عمران، آبادانی و پیشرفت شهر بندرعباس باشیم.

کد خبر 625053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.