روش‌هایی برای درمان سرفه در خانه

به نظر می‌رسد که مصرف زنجبیل، لیمو آب هویج و غرغره کردن آب نمک به درمان سرفه کمک شایانی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سرفه کردن اتفاق طبیعی است که در پاکسازی بدن از مواد محرک و عفونت نقش دارد؛ پیدا کردن بهترین روش درمان سرفه به علت اصلی بروز آن بستگی دارد. دلایل احتمالی بروز سرفه می‌تواند شامل حساسیت‌ها، عفونت‌ها و بازگشت اسید معده به مری باشد. معمولاً بهترین اقدام مراجعه کردن به پزشک است، اما پیش از آن می‌توان درمان‌های خانگی را نیز انجام داد در ادامه به بررسی بعضی از این روش‌ها می‌پردازیم:

زنجبیل

زنجبیل به دلیل داشتن خواص ضدالتهابی، می‌تواند سرفه‌های ناشی از آسم را تسکین دهد. با افزودن ۲۰ تا ۴۰ گرم زنجبیل تازه به یک فنجان آب داغ، می‌توان به بهبود سرفه کمک کرد. قبل از نوشیدن، اجازه دهید زنجبیل چند دقیقه در آب داغ بماند.

لیمو

دو قاشق آب لیموی تازه را با یک قاشق سوپ‌خوری عسل و کمی آب ولرم مخلوط کنید و چند بار در روز به صورت گرم مصرف کنید. اضافه کردن فلفل سیاه به این ترکیب یکی دیگر از روش‌های درمان خانگی سرفه خشک است.

آب هویج

وجود انواع ویتامین‌ها و مواد غذایی موجود در هویج باعث شده است این آب میوه به عنوان آنتی‌اکسیدان قوی عمل کند و سرفه خشک و خس‌خس را کم کند. برای بهبود سرفه می‌توان آب چند هویج را گرفت، کمی آب و عسل نیز به آن اضافه کرد و در طول روز سه یا چهار بار آن را بنوشید.

غرغره آب نمک

غرغره آب نمک یکی از مؤثرترین روش‌های درمان گلودرد و سرفه مرطوب است. آب نمک مخاط پشت گلو را کاهش می‌دهد و باعث کاهش سرفه می‌شود. نصف قاشق چای‌خوری نمک را در یک فنجان آب گرم حل کنید؛ قبل از استفاده اجازه دهید مخلوط کمی خنک شود. هنگام غرغره نیز آب نمک را چند لحظه در انتهای گلو نگه دارید سپس آن را بیرون بریزید.

کد خبر 624984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.