تاثیر تشنج بر زوال شناختی در میان افراد مبتلا به آلزایمر چیست؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سرعت زوال عقل در میان بیماران مبتلا به زوال عقل که دچار تشنج می‌شوند، بیشتر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان دانشگاه ویرجینیا ایالات متحده آمریکا به منظور بررسی تأثیر تشنج بر زوال شناختی افراد مبتلا به آلزایمر، مطالعه جدیدی انجام دادند.

آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های پزشکی ۳۹ مرکز تحقیقاتی بیماری آلزایمر را بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۱ ارزیابی کردند و متوجه شدند که ۳۷۴ نفر از بیش از ۲۶ هزار بیمار مبتلا به زوال عقل، تشنج را تجربه کردند.

بیماران مبتلا به زوال عقل که تشنج داشتند بیشتر احتمال داشت که جهش ژنتیکی مرتبط با بیماری آلزایمر داشته باشند، دچار سکته مغزی یا آسیب مغزی شده باشند، افسردگی داشته باشند یا تحصیلات کمتری داشته باشند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بیماران مبتلا به زوال عقل که تشنج را تجربه کردند اختلالات شناختی پیشرفته‌تری از جمله مشکلات فکری، ارتباط، درک و حافظه داشتند. آن‌ها همچنین مشکلات بیشتری در فعالیت‌های اساسی روزانه مانند غذا خوردن و لباس پوشیدن داشتند.

به گفته محققان بیماران مبتلا به زوال عقل بیشتر در معرض تشنج قرار دارند و افرادی که تشنج دارند بیشتر در معرض ابتلاء به زوال عقل قرار دارند. لازم است مطالعات بیشتری صورت بگیرد تا مشخص شود کدام یک باعث دیگری می‌شود. تشنج اغلب کمتر تشخیص داده می‏‌شود زیرا ممکن است جزئی باشد، در این صورت اعضای خانواده آن‌ها را با نشانه‌های معمولی زوال عقل اشتباه می‌گیرند.

کد خبر 624831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.