چه کسانی بیشتر درگیر علائم طولانی‌مدت کرونا می‌‎شوند؟

نتایج بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که علائم کرونای طولانی‌مدت در زنانی که اضافه وزن دارند، بیشتر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان دانشگاه آنگلیا در شرق انگلستان به منظور بررسی افرادی که بیشتر از دیگران در معرض علائم کرونای طولانی‌مدت قرار می‌گیرند، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های پزشکی مربوط به ۱۴۸۷ نفری که قبل از واکسیناسیون از علائم کرونای طولانی مدت رنج می‌بردند را ارزیابی کردند.

بیش از نیمی از افراد شرکت‌کننده در مطالعه از بیش از یک علامت مربوط به کرونای طولانی مدت رنج می‌بردند، به طوری که ۷۷۴ نفر (۵۲ درصد) افراد اعلام کردند که حداقل درگیر علائم کرونای طولانی‌مدت بودند.

علائم کرونای طولانی‌مدت به روش‌های مختلفی بروز پیدا می‌کنند و شایع‌ترین آن‌ها تنگی نفس، سرفه، تپش قلب، سردرد، خستگی شدید، درد قفسه سینه، مه مغزی، بی‌خوابی، درد مفاصل، افسردگی و اضطراب، وزوز گوش، کاهش اشتها، تغییر در حس بویایی و چشایی هستند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که زنان چاق بیشتر از مردان از علائم طولانی‌مدت ویروس کرونا رنج می‌برند. وزن نقش مهمی در نیاز بیماری به مراقبت‌های اضافی دارد. همچنین به نظر می‌رسد که افراد مسن بیشتر از دیگران درگیر علائم طولانی‌مدت کرونا می‌‎شوند. لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تائید شود.

کد خبر 624519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.