رنگ سال ۲۰۲۳ پنتون + ست کردن Viva Magenta و ترند ۱۴۰۲

رنگ Viva Magenta (قرمز آتشین مایل به زرشکی به رنگ گل رز) از سوی کمپانی پنتون به عنوان رنگ سال ۲۰۲۳ معرفی شد و طراحان از آن در مد و پوشاک، دکوراسیون، مبلمان و لوازم جانبی سال ۱۴۰۲ استفاده می کنند.

به گزارش ایمنا، شرکت پنتون هر سال یک رنگ را به عنوان رنگ سال معرفی می‌کند. این شرکت رنگی از خانواده قرمز را با نام (ویوا مگنتو) به عنوان رنگ سال ۲۰۲۳ انتخاب کرده است.

رنگ سال ۲۰۲۳ (Viva Magenta)

شرکت پنتون Viva Magenta را به عنوان رنگ سال ۲۰۲۳ معرفی کرد. Viva Magenta یک رنگ قرمز آتشین مایل به زرشکی به رنگ گل رز قرمز است.

کد رنگ سال ۲۰۲۳ (Viva Magenta)

قرمز آتشین (Viva Magenta) با کد PANTONE ۱۸-۱۷۵۰ رنگ سال ۲۰۲۳ است. Viva Magenta با فراخوانی نیروهای طبیعت، روح ما را تقویت می‌کند و به ما کمک می‌کند تا قدرت درونی خود را بسازیم.

رنگ سال ۲۰۲۳ پنتون + ست کردن Viva Magenta و ترند ۱۴۰۲

پنتون چیست؟

پنتون یا پانتون (Pantone) نام شرکتی است که منبع معتبر و مشهور جهانی در زمینه رنگ است. بیش از ۴۰ سال است که پنتون با محصول ات، خدمات و تکنولوژی خود الهام بخش متخصصین طراحی در شناسایی رنگ‌ها و ایجاد خلاقیت است و از ۲۰۰۰ به عنوان تعیین‌کننده غیررسمی رنگ سال، شهرت جهانی دارد. این شرکت بیشتر به دلیل سیستم تطبیق پنتون (PMS) شناخته شده است، یک فضای رنگی اختصاصی که در صنایع مختلف، به ویژه طراحی گرافیک، طراحی مد، طراحی محصول، چاپ و تولید و پشتیبانی از سیستم‌های مدیریت رنگ از طراحی تا تولید استفاده می‌شود. فرمت‌های فیزیکی و دیجیتالی، در میان مواد روکش دار و بدون پوشش، پنبه‌ای، پلی استر، نایلون و پلاستیک تولید شده‌اند.

مدیر مؤسسه پنتون گفت: ما امیدواریم که نمادگرایی در این رنگ دنیایی پویا ایجاد کند که آزمایش را تشویق می‌کند. یکی که از فضای مجازی در قلمرو فیزیکی استفاده می‌کند و روح ما را برای کشف احتمالات پیشگامانه جسور می‌کند. در حالی که رنگ پیوندهای عمیقی با گذشته و حال دارد، مؤسسه می‌خواهد روشن کند که رنگی است که به طور غیرقابل انکاری برای زمان حال مناسب است، سایه‌ای که همه مردم را تشویق می‌کند تا در لحظه زندگی جسورانه داشته باشند.

روند انتخاب رنگ ویوا مگنتو ۲۰۲۳ (Viva Magenta)

انتخاب رنگ سال نیاز به بررسی دقیق و تجزیه و تحلیل دارد. برای رسیدن به انتخاب هر ساله، کارشناسان رنگ شرکت پنتون، مطالعات بسیاری درباره تأثیرات جدید رنگ‌ها در جهان انجام می‌دهند.

به گفته کمپانی پنتون برای رسیدن به انتخاب رنگ سال هر ساله، کارشناسان رنگ شرکت پنتون، جهان را به دنبال تأثیرات جدید رنگ مطالعه می‌کنند. این می‌تواند شامل صنعت سرگرمی و فیلم‌های در حال تولید، مجموعه‌های هنری مسافرتی و هنرمندان جدید، مد و لباس، تمام زمینه‌های طراحی، مقاصد محبوب مسافرت و همچنین لایف استایل های جدید، سبک بازی و شرایط اقتصادی - اجتماعی باشد.

طراحی محصولات استاندارد توسط پنتون دارای مشخصات رنگ دیجیتال و فیزیکی و ابزار گردش کار است. مؤسسه رنگ پنتون استانداردهای رنگ سفارشی، هویت برند و مشاوره رنگ محصول و همچنین پیش‌بینی روند شامل رنگ سال پنتون، گزارش‌های روند رنگ باند مد، روانشناسی رنگ و موارد دیگر را ارائه می‌دهد. مجوز B۲B Pantone سیستم رنگ پنتون را در محصولات و خدمات مختلف ادغام می‌کند و به دارندگان مجوز اجازه می‌دهد تا با ارزش‌های تأیید شده پنتون ارتباط برقرار کرده و باز تولید کنند و کارایی را برای کاربران خود بهبود بخشند. Pantone Lifestyle رنگ و طرح را در پوشاک، خانه و لوازم جانبی با هم ترکیب می‌کند. بین آبی و قرمز، گرم و سرد وجود دارد که در یک طیف به تنهایی یافت می‌شود. این ۱۵۰ سال قدمت دارد و در عین حال هنوز هم آینده‌نگر است، در عین حال دیجیتال و اولیه. به نقل از سازندگانش «شجاع، نترس و تپنده» است. این Viva Magenta رنگ ۲۰۲۳ پنتون است. اگر تا به حال نام این رنگ را نشنیده‌اید، کاملاً عادی است.

رنگ سال ۲۰۲۳ پنتون + ست کردن Viva Magenta و ترند ۱۴۰۲

دلیل انتخاب رنگ ویوا مگنتو ۲۰۲۳ (Viva Magenta)

برای انتخاب این رنگ گفته شده است: روح طبیعت بر اتصال مجدد ما به طبیعت تمرکز می‌کند و از ما می‌خواهد که تأثیر طبیعت را بر طراحی در نظر بگیریم زیرا تأثیرات خیانت ما به محیط طبیعی توسط همه‌گیری جهانی تسکین یافته است.

خصوصیات رنگ ویوا مگنتو ۲۰۲۳ (Viva Magenta)

رنگ ۲۰۲۳ ویوا مگنتو رنگی قدرتمند و قرمز متحرکی است که روح سرکش خود را بدون هیچ محدودیتی ابراز کرده و از هر کسی که شور زندگی و روحیه‌ای سرکش در سر دارد، استقبال می‌کند. قرمز مایل به زرشکی تعادلی بین گرم و سرد را ایجاد کرده و رنگی ترکیبی است که به راحتی دنیای چند بعدی ما (فیزیکی و مجازی) را در بر می‌گیرد.

رنگ منحصر به فرد Viva Magenta شجاعانه و بدون هیچ تهاجمی بر هر چیزی چیره می‌شود. ویوا مگنتو با رویکرد مشت در دستکش مخملی است که نوید دهنده آینده‌ای روشن برای جهانیان است.

مدیر اجرایی مؤسسه پنتون گفت: ما این رنگ را انتخاب کردیم زیرا احساس می‌کردیم که یک سایه غیر متعارف برای یک زمان غیر متعارف است، چیزی که می‌تواند چشم‌انداز جدیدی را به ما ارائه دهد و قدرت را به روشی قاطعانه و نه تهاجمی منتقل می‌کند؛ رنگی با نشاط که سیگنال جدیدی از قدرت را نشان می‌دهد، چیزی که همه ما برای آینده‌ای خوشبینانه‌تر به آن نیاز داریم.

رنگ سال ۲۰۲۳ پنتون + ست کردن Viva Magenta و ترند ۱۴۰۲

ست کردن رنگ ویوا مگنتو ۲۰۲۳ (Viva Magenta)

از آنجا که رنگ سال ۲۰۲۳ جذاب و نو به‌شمار می‌آید، برای ست کردن هم چالش‌برانگیز است. شرکت پنتون برای آسان کردن کار، چهار پالت رنگی متعادل‌کننده برای این رنگ جدید ارائه کرده که استفاده از این رنگ‌های مکمل کمک می‌کند تا رنگ سال جلوه بهتری داشته باشد.

کد خبر 624080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رنگینکمان IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    0 1
    همون سرخ آبی خودمونه دیگه