۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
مرطوب‌ترین شهرهای جهان

مرطوب‌ترین شهرهای جهان شامل هوی‌آن ویتنام، بیشکک قرقیزستان، پاناماسیتی پاناما، سانتودومینگو جمهوری دومینیکن، مونته‌ویدئو اروگوئه، لوزاکا زامبیا، مونروویا لیبریا و کلمبو سریلانکا است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرطوب‌ترین مکان‌های روی زمین اغلب حجم زیادی از بارش را به شکل‌های مختلف باران، برف و حتی نم‌نم باران دریافت می‌کنند. رطوبت به‌ معنای مقدار بخار آب موجود در هوا است. بنابراین اگر رطوبت زیاد باشد، به این معنی است که مولکول‌های آب زیادی در هوا وجود دارد.

در واقع هنگام رده‌بندی شهرها از نظر «مرطوب‌ترین»، علاوه بر رطوبت و میزان بارش سالانه، پارامترهای دیگری مانند دمای هوا نیز در نظر گرفته می‌شود. برای مثال آب‌وهوای گرم احتمالاً رطوبت کمتری نسبت به آب‌وهوای سرد ایجاد می‌کند. در ادامه شما را با مرطوب‌ترین شهرهای جهان آشنا می‌کنیم:

هوی آن، ویتنام

میزان بارندگی سالنه در هوی‌آن (Hoi An) که یکی از زیباترین شهرهای ویتنام محسوب می‌شود، ۱۱۲۰ واحد پلویومتر (باران سنج) است. سطح بالای رطوبت و بارندگی‌های مکرر، هوی‌آن را به یکی از خوش‌آب‌وهواترین شهرهای جهان تبدیل کرده است. همچنین به دلیل رودخانه زیبا و بندر بزرگ، هوی‌آن توانسته است در بین گردشگران بسیار مشهور شود. منطقه ساحلی هوی‌آن نیز یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های شهر به شمار می‌رود و تجربه ماهیگیری و خوردن بهترین غذاهای ویتنامی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

مرطوب‌ترین شهرهای جهان

بیشکک، قرقیزستان

میانگین رطوبت هوا در بیشکک ۷۰ درصد و میانگین دمای سالانه +۶.۱ درجه سانتی گراد (۴۳ درجه فارنهایت) است. گردشگران می‌توانند در این شهر چشم‌انداز زیبایی از قله‌های پربرف کوهستان را مشاهده کنند. پایتخت قرقیزستان به دلیل هوای سرد و خشک، رطوبت نسبی بسیار پایینی دارد و بدون نصب سیستم رطوبت‌زدایی مناسب، تقریباً هیچ امکانی را برای ایجاد کپک یا باکتری در ساختمان‌ها ایجاد نمی‌کند. اگرچه این شهر در تمام سال آب و هوای خوبی دارد، اما پاییز آن از همیشه زیباتر است.

سنگاپور

سنگاپور با رطوبت ۸۰ درصد، رتبه سوم را در فهرست مرطوب‌ترین شهرهای جهان به خود اختصاص می‌دهد. آب و هوای استوایی به سطح بالای رطوبت این شهر کمک کرده است و علاوه بر موقعیت هوایی، آنچه هر گردشگری را شگفت زده می‌کند، تلفیقی از فرهنگ‌های چینی، هندی و مالایی است. از آنجا که آب‌وهوای این شهر همواره گرم و مطلوب است، بازدیدکنندگان می‌توانند هر فصل یا ماه از سال را برای سفر به سنگاپور انتخاب کنند.

مرطوب‌ترین شهرهای جهان

پاناماسیتی، پاناما

پاناماسیتی به عنوان یکی از گرم‌ترین، مرطوب‌ترین و آفتابی‌ترین نقاط آمریکای مرکزی و همچنین یکی از مرطوب‌ترین شهرهای کره زمین محسوب می‌شود. در پاناماسیتی میانگین دما در تابستان حدود ۳۲ درجه سانتیگراد (۹۰ درجه فارنهایت) و دارای میانگین رطوبت نسبی است که بسته به زمان سال بین ۷۷ تا ۸۷ درصد تغییر می‌کند. برخورداری از پارک‌های ملی، حیات وحش و سواحل زیبا این شهر را به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل کرده است. آب و هوای پاناما در اغلب اوقات سال معتدل است و گاهی هم با بارش‌های شدید روبرو می‌شود.

سانتو دومینگو، جمهوری دومینیکن

رطوبت بالا و آب و هوای ملایم دریای کارائیب، سانتو دومینگو را به یکی از مرطوب‌ترین شهرهای جهان تبدیل کرده است. رطوبت نسبی در پایتخت جمهوری دومینیکن ۸۸ درصد و دمای آن حدود ۳۰ درجه سانتیگراد (۸۶ درجه فارنهایت) است و در گرم‌ترین ماه‌های سال، چند روزی در این شهر باران نمی‌بارد.

مونته ویدئو، اروگوئه

مونته ویدئو در مقایسه با سایر نقاط روی زمین نسبتاً خشک است. بیشینه دمای آن در ماه‌های فصل تابستان ۳۳ درجه سانتیگراد (۹۱ درجه فارنهایت) و کمینه آن در زمستان ۱۸ درجه سانتیگراد (۶۴ درجه فارنهایت) است. میانگین بارندگی سالانه این شهر حدود ۱۲۰ میلی متر و از آنچه برای چنین منطقه گرمسیری انتظار می‌رود، کمتر است. مونته ویدئو در جنوب کشور اروگوئه قرار دارد، کیفیت زندگی در این شهر بالا است و از آب و هوایی معتدل بهره می‌برد.

مرطوب‌ترین شهرهای جهان

لوزاکا، زامبیا

لوزاکا، شهری بسیار مرطوب است که در سواحل چهارمین رودخانه طولانی جهان قرار دارد. میانگین بارندگی سالانه در این شهر ۱۰۷۰ میلی متر (۴۲ اینچ) است که آن را به یکی از مرطوب‌ترین شهرهای آفریقا تبدیل کرده است. این شهر مرطوب مناسب گردشگرانی است که به تمدن و تاریخ کشورهای جهان علاقه مند هستند. آن‌ها می‌توانند تاریخ کشور آفریقا را در موزه ملی لوزاکا زامبیا مشاهده کنند و با آداب و رسوم، نوع زندگی و لباس‌های اقوام مختلف زامبیا آشنا شوند. میانگین رطوبت نسبی در لوزاکا ۸۳ درصد است، بنابراین روزهای گرم بسیار کمی در آن وجود دارد.

مونروویا، لیبریا

پایتخت کشور لیبریا، یکی از مرطوب‌ترین شهرهای آفریقا محسوب می‌شود. میانگین بارندگی سالانه در مونروویا ۱۰۴۰ میلی متر و دمای آن حدود ۳۲ درجه سانتی گراد (۹۰ درجه فارنهایت) است. رطوبت نسبی سالانه این شهر ۸۵ درصد است و به نظر می‌رسد که همیشه در آن باران می‌بارد.

مرطوب‌ترین شهرهای جهان

کلمبو، سریلانکا

کلمبو یک کلانشهر شلوغ است که بیش از ۷۵۰ هزار نفر جمعیت دارد. این شهر از آب و هوای استوایی برخوردار است و به عنوان هوای مرطوب و خشک یا ساوانا طبقه‌بندی می‌شود. پایتخت سریلانکا در کنار اقیانوس هند قرار دارد و تغییرات فصلی بسیار کمی را تجربه می‌کند. میانگین دمای سالانه در کلمبو ۲۷ درجه سانتیگراد (۸۱ درجه فارنهایت) است و به عنوان یکی از مقاصد گردشگری بسیار محبوب شناخته می‌شود.

کد خبر 623927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.