عوارض حذف وعده‌های غذایی چیست؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که حذف وعده‌های غذایی، موجب کاهش طول عمر می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان دانشگاهی در ایالات متحده آمریکا به منظور بررسی عوارض حذف وعده‌های غذایی، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل به این هدف، داده‌های پزشکی بیش از ۲۴ هزار آمریکایی بالای ۴۰ سال را تجزیه و تحلیل کردند. این بررسی نشان داد افرادی که تنها یک وعده غذایی در روز مصرف می‌کنند، بیشتر از افرادی که وعده‌های غذایی روزانه بیشتری می‌خورند، در معرض مرگ هستند.

با توجه به نتایج ارزیابی‌های انجام شده، شرکت‌کنندگانی که صبحانه را حذف کرده بودند بیشتر در معرض مرگ‌‎ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی قرار داشتند. همچنین افرادی که ناهار یا شام را مصرف نکرده بودند با افزایش خطر مرگ زودرس به هر دلیلی مواجه شدند.

به گفته محققان حتی افرادی که در طول روز سه وعده غذایی مصرف کرده بودند، اما فاصله زمانی بین آن‌ها کمتر از ۴.۵ ساعت بود با خطر بیشتر مرگ روبه‌رو بودند.

زمانی که افراد یک وعده غذایی را حذف کنند در وعده غذایی بعدی کالری بیشتری دریافت می‌کنند، این موضوع باعث نوسانات قند خون می‌شود و سلامتی فرد را به خطر می‌اندازد، بنابراین توصیه می‌‎شود که حداقل دو تا سه وعده غذایی در طول روز با فاصله زمانی مناسب دریافت کنید.

نتایج این مطالعه در مجله Academy of Nutrition and Dietetics منتشر شده است.

کد خبر 623599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.