برگزاری کارگاه «راز مستوری» در کتابخانه مرکزی اصفهان

مسئول دفتر تخصصی بانوان آفتاب از برگزاری کارگاه آموزشی-تربیتی «راز مستوری» در کتابخانه مرکزی اصفهان خبر داد.

مریم آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کارگاه آموزشی تربیتی با عنوان «راز مستوری» به بررسی ابعاد روانشناختی، فیزیولوژیکی و فرهنگی زیست عفیفانه اختصاص دارد.

وی خاطرنشان کرد: استادان و پژوهشگران در این دوره به واکاوی و تحلیل فرآیند بدپوششی در غرب می‌پردازند. همچنین این موضوع که خاستگاه بدپوششی از کجا نشئت گرفته و چه مراحل و فرآیندهایی را سپری کرده است، در همین دوره بررسی می‌شود.

برگزاری کارگاه «راز مستوری» در کتابخانه مرکزی اصفهان

مسئول دفتر تخصصی بانوان آفتاب خاطرنشان کرد: این رویداد با نگاه جدید به حجاب و عفاف و مباحث مغفول مانده در این بخش همچون ابعاد علمی، پزشکی، روانشناختی و فیزیولوژیکی برگزار خواهد شد. پیش از این حجاب و عفاف از منظر تاریخی و آیات و روایات بررسی شده اما به مواردی که اشاره شد، کمتر پرداخته شده است.

وی هدف اصلی برپایی این کارگاه چهارروزه را تربیت مربی و کنشگر در این حوزه تبیینی و تربیتی دانست و افزود: شرکت‌کنندگان پس از خاتمه دوره می‌توانند با دست پر و اطلاعات روزآمد، پاسخگوی شبهات و نحوه مواجهه با پرسش‌ها و طرح موضوعات مرتبط در این حوزه باشند.

به گفته آقایی، این رویداد ویژه معلمان و مربیان پرورشی مدارس، هنرمندان و تولیدکنندگان محتواهای رسانه‌ای، مربیان تربیتی حوزه نوجوان، فعالان حوزه حجاب و عفاف، آمران به معروف، پژوهشگران فرهنگی است که می‌توانند در کارگاه‌ها شرکت کنند و از محتوای علمی این رویداد بهره ببرند.

وی ادامه داد: این نخستین مرحله از طرح تربیت مربی و کنشگر حوزه حجاب و عفاف است داریم که به شکل کارگاه‌های مهارت‌های ارتباطی و علمی برگزار می‌شود تا شرکت‌کنندگان بتوانند محتوای ارائه شده را به‌خوبی و مستدل به سایرین ارائه کنند.

مسئول دفتر تخصصی بانوان آفتاب ارتقای فرهنگ زیست عفیفانه را از جمله اهداف این رویداد فرهنگی برشمرد و افزود: بخشی از کارگاه به مباحث فمینیستی اختصاص دارد. همچنین پرسش و پاسخ بین مدرس دوره با شرکت‌کنندگان در طول دوره برگزار خواهد شد.

وی در رابطه با نحوه ثبت‌نام شرکت‌کنندگان در این دوره افزود: پیش از این تبلیغات برپایی دوره در مناطق پانزده‌گانه شهر اصفهان انجام شد و در ادامه ثبت‌نام افراد علاقه‌مند از مؤسسات فرهنگی، مراکز علمی، دانشگاهی و حوزوی در این رویداد را شاهد بودیم.

به گزارش ایمنا، کارگاه چهارروزه «راز مستوری» روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته _دهم و یازدهم آذرماه_ و پنجشنبه و جمعه هفته آینده _هفدهم و هجدهم آذرماه_ در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 623524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.