هنجارهای مرتبط با حجاب در جامعه رعایت شود

معاون رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری در امور اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی گفت: لازم است هنجارهای مرتبط با حجاب، توسط مسئولان به طور صحیح در جامعه رعایت شود.

سیدمحمد موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اهمیت رعایت حجاب در جامعه، اظهار کرد: نخستین راهکار اقناع درونی افراد است، در اقناع خود مخاطب به صورت فعال و خودجوش نسبت به یادگیری مسائل و حل پرسش‌های خود در زمینه عفاف و حجاب می‌پردازد و تأثیر آن نیز به صورت پایدار خواهد بود، زیرا تبدیل به یک باور برای فرد می‌شود و این برخلاف روش ایجاد ذهنی است که یک امر موقتی و زودگذر بوده و فرد در آن حالت منفعلانه دارد.

وی راهکار دوم در این زمینه را استفاده از روش جذب نوین مخاطب، دانست و ادامه داد: روش جذب نوین مخاطب یعنی روشی که خود مخاطب با دیدن عملکرد و نحوه برخورد مسئولان جامعه و متدین، مشتاق به بیان سوالات و دغدغه‌های خود می‌شود.

معاون رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری در امور اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی افزود: جذب از طریق سخنرانی‌های یک‌طرفه که مخاطب هیچ گونه نقشی در بحث ندارد، به طور قطع ناکارآمد است. لازم است هنجارهای مرتبط با حجاب، توسط مسئولان به طور صحیح در جامعه رعایت شود.

وی نظارت اجتماعی را سومین راهکار دانست و گفت: مقوله حیا به دو قسم فردی و اجتماعی تقسیم می‌شود، در قسمت حیای فردی، وقتی فرد احساس کند که به عنوان انسانی پاکدامن در جامعه شناخته می‌شود و قبح بی‌عفتی برای وی شکسته نشده باشد، بنابراین خود را ملزم به رعایت می‌داند و در قسمت حیای اجتماعی نیز تا زمانی که فرد احساس کند، هنجارهای اجتماعی در زمینه حیا و عفت پا بر جا است، نیز خود را ملزم به رعایت می‌داند.

موسوی با اشاره به اینکه چهارمین راهکار در این زمینه توجه به مقوله اعمال‌های قانونی و نحوه برخورد با افراد است، گفت: افراد بی‌حجاب در سطح جامعه، همگی یک طیف نیستند و نباید شیوه برخورد با تمام آنها به طور یکسان باشد.

کد خبر 619528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.