حجاب پرچم عقلانیت، اخلاق و مقاومت در برابر دشمنان است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حجاب آزادی‌، آرامش فکر، مدیریت غرایض، مقابله با مردان هوس‌باز، تقویت خانواده، دفع نفوذ، جلوگیری از خشونت اجتماعی، تعالی اخلاقی و امنیت جسمی و اخلاقی را در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله ابوالحسن مهدوی امروز پنجشنبه _چهاردهم مهرماه_ در گردهمایی بانوان مجلس و شوراهای اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: ضرورت انسجام در برگزاری چنین جلساتی در شرایط فعلی جامعه بیشتر است و لازم است اعضا پس انسجام حمایت بیشتری را از یکدیگر داشته باشند و اختلاف سلایق را کنار بگذارند.

وی افزود: حدود ۲۹ سال پیش، پس از رحلت امام خمینی (ره) طی بررسی‌های انجام شده مشخص شد که تهاجمی بر موضوع حجاب در حال انجام است، در این راستا نشستی با حضور کارشناسان و روانشناسان تخصصی برگزار و سوالاتی در خصوص ترجیح برخی افراد به بی‌حجابی مطرح شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره بر ضرورت پذیرش منطقی حجاب تاکید کرد: طی بررسی‌های انجام شده بر موضوع بی‌حجابی مشخص شد که عواملی از جمله تأثیر محیط، خودنمایی، فرهنگ غربی، تبلیغات رسانه‌ها، اجتماعی بودن، نشان دادن زیبایی، مسافرت‌های خارجی، دیدگاه انحرافی برخی از مسئولین، انتقام‌گیری سیاسی و شبهات علمی در این امر مؤثر هستند و تمام این موارد به ضعف ایمان بازمی‌گردد.

آیت‌الله مهدوی تصریح کرد: براساس آیات قرآن، گروه‌های شیطانی در جامعه روی کسانی که تقوا داشته باشند تأثیر ندارند زیرا متقین دارای بصیرت و آینده‌نگر هستند.

وی با اشاره به استدلال‌های عقلی حجاب افزود: حجاب آزادی و آرامش فکر، مدیریت غرایض، مقابله با مردان هوس‌باز، تقویت خانواده، دفع نفوذ، جلوگیری از خشونت اجتماعی، تعالی اخلاقی و امنیت جسمی و اخلاقی را در پی خواهد داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: حجاب پرچم عقلانیت، اخلاق، عفت دین و مقاومت در برابر دشمنان است و در آیات و روایات نیز برای موضوع حجاب، استدلال‌های عقلی آورده شده است.

آیت‌الله مهدوی ادامه داد: تذکر لسانی و در فضای مجازی، رسانه، اهدای کتاب و استفاده از واسطه از روش‌های اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امروز است.

کد خبر 610211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.