لزوم کسب آمادگی جسمانی برای مسافرت فضایی

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: توریسم فضایی تنها به مقدار زمانی که یک مسافر در فضا قرار می‌گیرد، اطلاق نمی‌شود بلکه پیش از اعزام مسافر به فضا مراحل آمادگی بسیاری روی زمین وجود دارد که جزو سفر محسوب می‌شود.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن اشاره به مراحل فرآیند آغاز توریسم فضایی و اقدامات پیش از آن اظهار کرد: هنگامی که کمی جزئی‌تر به پروژه‌های فضایی به‌خصوص توریسم نگاه می‌کنیم، مسائل بسیاری مورد توجه قرار می‌گیرد که باید از یکدیگر تفکیک شود.

وی افزود: با این رویکرد اگر به مبحث توریسم فضایی نگاه کنیم، باید ابتدا مسائل مرتبط با اعزام انسان به فضا را تفکیک کنیم و مورد بررسی قرار دهیم؛ درواقع برای اعزام انسان به فضا الزاماتی وجود دارد که باید پیش از گردشگری فضایی در نظر گرفته شود.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: نخستین مسئله هنگام اعزام انسان به فضا که بسیار حائز اهمیت است، کسب آمادگی فضانوردان است؛ درواقع توریست‌های فضایی پیش از آغاز سفر باید مدت نسبتاً طولانی را برای کسب آمادگی زیر نظر متخصصان باشند.

وی اشاره کرد: معمولاً آمادگی جسمانی لازم برای سفرهای فضایی وابسته به مقدار زمانی است که شخص می‌خواهد در محیطی خارج از جو زمین زندگی کند.

مرادی در رابطه با نحوه کسب آمادگی جسمانی گفت: به طور کلی زمانی‌که آژانس فضایی قصد دارد گردشگری فضایی را آغاز کند به نوعی یک قرارداد طولانی‌مدت با مسافران به اشتراک می‌گذارد.

وی افزود: طبق این قرارداد مسافر باید مدت زمان مشخصی را تحت نظر آژانس فضایی باشد تا با انجام دادن ورزش‌های ویژه و رعایت رژیم غذایی مناسب، آمادگی جسمانی لازم را پیدا کند و بدن شخص با شرایط فضا آشنا شود.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: با توجه به این مسائل می‌توان گفت که توریسم فضایی تنها به مقدار زمانی که یک مسافر در فضا قرار می‌گیرد، اطلاق نمی‌شود بلکه پیش از اعزام مسافر به فضا مراحل آمادگی بسیاری روی زمین وجود دارد که جزو سفر محسوب می‌شود.

وی اشاره کرد: معمولاً این مراحل زیر نظر آژانس و در مکان‌های ویژه انجام می‌شود و برای کسب آمادگی پیش از سفر بسیار لازم است.

کد خبر 623361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.