۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۵
جو زمین مرز مشخصی ندارد

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: جو زمین مرز مشخصی ندارد و تا میلیون‌های کیلومتر فراتر از سطح زمین می‌تواند به صورت رقیق‌تر وجود داشته‌باشد. مکانی که تحت عنوان فضا شناخته می‌شود به صورت قرار دادی مشخص و در بین جوامع مختلف تایید شده است.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تعریف فضا و مرز بین زمین و محیط خارج از جو، اظهار کرد: به طور کلی جوی که اطراف زمین قرار گرفته، چیزی نیست که مرز مشخصی داشته‌باشد.

وی افزود: بسیاری از مردم تصور می‌کنند که منظور پژوهشگران از فضا، محیطی است که خارج از جو زمین قرار دارد، اما تعریف فضا این‌چنین نیست.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: درواقع جو زمین مرز مشخصی ندارد و تا میلیون‌های کیلومتر فراتر از سطح زمین می‌تواند به صورت رقیق‌تر وجود داشته‌باشد.

وی در رابطه با تعریف فضا گفت: به طور کلی مکانی که تحت عنوان فضا شناخته می‌شود به صورت قراردادی مشخص و در بین جوامع مختلف تایید شده است. درواقع تمام مردم جهان با یکدیگر قرارداد کرده‌اند که از فاصله‌ای مشخص و فراتر از آن تحت عنوان فضا نام‌گذاری شود.

مرادی در همین رابط تاکید کرد: براساس این قرارداد فضا، نقطه‌ای است که از فاصله ۱۰۰ کیلومتری نسبت به سطح زمین آغاز می‌شود.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: با توجه به این مسئله هر شخصی که بتواند به نحوی این مرز مشخص را پشت سر بگذارد به محیطی وارد شده که تحت عنوان فضا شناخته می‌شود.

کد خبر 657604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.